ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 11 پرو مکس
موبایل

مینگ-چی کو: آیفون‌های ۲۰۲۳ به لنز تله‌فوتوی پریسکوپ مجهز می‌شوند

مدت‌هاست که طرفداران اپل منتظر اضافه شدن لنز تله‌فوتوی پریسکوپ به پرچمداران این شرکت هستند. حالا تحلیل‌گر مشهور شرکت TF Securities در یادداشتی جدیدی اعلام کرده که این قابلیت در سال ۲۰۲۳ به آیفون اضافه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

مدت‌هاست که طرفداران اپل منتظر اضافه شدن لنز تله‌فوتوی پریسکوپ به پرچمداران این شرکت هستند. حالا تحلیل‌گر مشهور شرکت TF Securities در یادداشتی جدیدی اعلام کرده که این قابلیت در سال ۲۰۲۳ به آیفون اضافه می‌شود.

مینگ-چی کو اطلاعات زیادی در این زمینه منتشر نکرده، اما پیش‌تر درباره توسعه لنزهای پریسکوپ توسط اپل شایعات زیادی شنیده بودیم. خود کو قبلا گفته بود که انتظار دارد اپل در سال ۲۰۲۲ این لنزها را به آیفون بیاورد. اما او حالا پیش‌بینی خود را به تعویض انداخته و معتقد است که اپل تا سال ۲۰۲۳ دست به انجام چنین کاری نخواهد زد.

در حال حاضر گوشی‌های زیادی در بازار وجود دارند که از لنز پریسکوپ استفاده می‌کنند. هوآوی P30 پرو زوم اپتیکال ۵ برابری دارد و آیفون ۲۰۲۳ هم می‌تواند قابلیتی در همین سطح را ارائه کند. زوم اپتیکال آیفون‌های فعلی به ۲.۵ برابر و زوم دیجیتال آن‌ها به ۱۲ برابر می‌رسد. در آن سمت بازار، سامسونگ از زوم فضایی ۱۰۰ برابری پشتیبانی می‌کند و فاصله زیادی با آیفون‌های فعلی ایجاد کرده است.

مینگ-چی کو علاوه بر پیش‌بینی درباره لنز پریسکوپ آیفون‌های ۲۰۲۳ به صحبت درباره آیفون‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم پرداخته است. او باور دارد که آیفون‌های ۲۰۲۱ از فرستنده جدیدی برای فیس آیدی بهره می‌برند که به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده است. فعلا مشخص نیست که این تغییر فایده‌ای هم برای کاربران خواهد داشت یا صرفا قرار است هزینه‌های تولید اپل را پایین بیاورد.

کو می‌گوید: «در گذشته تصور می‌شد که دلیل استفاده از شیشه در لنز Tx جلوگیری از اعوجاج ناشی از گرمای VCSEL بود. بررسی‌های اخیر ما نشان می‌دهد که لنز Tx فیس آیدی برای آیفون نیمه دوم ۲۰۲۱ به لطف فناوری پیشرفته پوشش‌های محافظ به جای شیشه از پلاستیک ساخته می‌شود. تامین‌کنندگان لنزهای پلاستیکی Tx دو شرکت Largan و Genius خواهند بود، و چون Largan سهم بالاتری در دست دارند از این تغییر بیشترین بهره را می‌برد.»

مدل‌های رده بالای آیفون‌های ۲۰۲۱ همچنین از لنزهای تله‌فوتوی بهتری استفاده خواهند کرد. اپل در این محصولات لنزهایی را به کار می‌گیرد که به جای ۵ عنصر ۶ عنصر خواهند داشت. کو می‌گوید این دستاورد به موجب پیشرفت‌های بخش طراحی و تولید حاصل شده است.

این تحلیل‌گر مشهور مدعی است که بهینه‌سازی‌های دوربین عقب مدل‌های رده بالای آیفون ۲۰۲۲ بر لنز تله‌فوتو تمرکز خواهد داشت و اپل به سراغ لنزهای دارای ۷ عنصر می‌رود. همچنین انتظار می‌رود که این محصولات از لنزهایی با طراحی یکپارچه استفاده کنند و همین مسئله باعث کاهش اندازه ماژول دوربین جلو شود.

مینگ-چی کو قبلا گفته بود که آیفون‌های ۲۰۲۲ به جای ناچ از دوربین سلفی حفره‌ای استفاده خواهند کرد. این طراحی احتمالا روی مدل‌های رده بالای آیفون ۲۰۲۲ به کار گرفته می‌شود، اما اگر ظرفیت تولید توان کافی داشته باشد، شاید همه مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ از این طراحی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی