ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تولید بنزین E10 با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن توسط محققان انگلیسی

بنزینی با کربن پایین که با نام استاندارد E10 خوانده می‌شود قرار است از تاریخ سپتامبر 2021 به عنوان سوخت استاندارد در ایستگاه‌های سوخت کشور انگلستان  عرضه شود. این بنزین مجهز به 10 درصد اتانول است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

بنزینی با کربن پایین که با نام استاندارد E10 خوانده می‌شود قرار است از تاریخ سپتامبر 2021 به عنوان سوخت استاندارد در ایستگاه‌های سوخت کشور انگلستان  عرضه شود. این بنزین مجهز به 10 درصد اتانول است.

استاندارد E10

پس از رایزنی های فراوان در مورد تغییر درجه بنزین از استاندارد E5 (5 درصد بیواتانول) به E10، وزارت حمل و نقل انگلستان مدعی آن است که این کار باعث کاهش متوسط انتشار گاز Co2 به میزان 2 درصد به نسبت استاندارد رایج فعلی یعنی E5 خواهد شد. در نتیجه این اقدام شاهد کاهش تولید گاز CO2 به میزان 750 هزار تن در سال خواهیم بود که معادل 350 هزار خودرو سبک است.

دولت انگلستان با هدف رسیدن به وضعیت عاری از کربن تا سال 2050 ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی از سال 2030 میلادی را وضع کرده است.

gas station

دبیر حمل و نقل انگلستان آقای گرانت شپس در این باره می‌گوید:

«ما به سرعت به دنبال آن هستیم تا انتشار آلودگی را کاهش دهیم و با سرعت به سمت آینده حمل و نقل عاری از کربن و هوای تمیز حرکت خواهیم کرد. گرچه در حال حاضر تعداد بیشتری از افراد در حال استفاده از وسایل نقلیه برقی هستند اما با این وجود اقدامات کوچکی همچون استفاده از بنزین E10 نیز می‌تواند در کاهش هرچه بیشتر کربن به ما کمک کند.»

در حال حاضر بنزین E10 در کشورهای فرانسه و آلمان به صورت یک استاندارد در حال عرضه است. با این وجود گستردگی لازم را در کشور انگلستان تا بدین لحظه نداشته است.

طبق اعلام دولت انگلستان در حدود 700 هزار دستگاه خودرو قابلیت استفاده از این سوخت جدید را ندارند و به همین دلیل دولت تصمیم دارد تا سوخت با اکتان بالاتر موسوم به سوپر را نیز تولید و عرضه کند. سوخت E10 هم به عنوان سوخت استاندارد موسوم به «Premium 95» در جایگاه های سوخت عرضه خواهد شد.

به طور معمول خودروهای ساخته شده از سال 2011 میلادی به بعد امکان استفاده از این نوع سوخت را خواهند داشت با این وجود به مالکان توصیه شده تا امکان استفاده از سوخت E10 را با خودروی خود بررسی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    انگلیس که کشور کفر و دروغ هستش اگر می تونست با واکسنش جلوی کرونا رو بگیره. این کشف هم دروغی نیست

مطالب پیشنهادی