ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت تشخیص ضربان قلب و نرخ تنفس با دوربین برای گوشی‌های پیکسل‌ها فعال شد

گوگل یک ماه پیش اعلام کرد که قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن Google Fit اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از دوربین تلفن‌های هوشمند ضربان قلب و نرخ تنفس خود را به دست آورند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

گوگل یک ماه پیش اعلام کرد که قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن Google Fit اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از دوربین تلفن‌های هوشمند ضربان قلب و نرخ تنفس خود را به دست آورند. این قابلیت حالا طبق وعده قبلی در دسترس گوشی‌های پیکسل قرار گرفته است.

برای استفاده از این قابلیت و اندازه‌گیری ضربان قلب کافی است انگشت خود را روی لنز دوربین عقب موبایل نگه دارید. سپس دستگاه جریان خون موجود در نوک انگشت شما را اندازه‌گیری و ضربان قلب‌تان را محاسبه می‌کند. برای به دست آوردن نرخ تنفس ابتدا باید گوشی خود را روی یک سطح محکم قرار دهید. سپس اپلیکیشن Google Fit را باز کرده، در مقابل دستگاه بنشینید و سر و سینه خود را در قاب دوربین سلفی تنظیم کنید. حالا اپلیکیشن حرکات سینه شما را اندازه‌گیری می‌کند تا نرخ تنفس را به دست بیاورد.

گوگل توصیه می‌کند که اگر از قبل مشغول انجام فعالیت خاصی بودید، چند دقیقه صبر کنید تا بدنتان آرام شود و نتیجه دقیق‌تری بگیرید. همچنین، نباید از وسایلی که چهره را می‌پوشانند، مثل ماسک یا کلاه، استفاده کنید. نتیجه‌ی هر اندازه‌گیری در اپلیکیشن Google Fit قابل ذخیره‌سازی است تا بتوانید وضعیت تنفسی خود را در طول زمان بررسی کنید.

گوگل به کاربران اطمینان می‌دهد که تصاویر و ویدیوهایشان جایی آپلود یا ذخیره نمی‌شود. در واقع این ویدیوها حتی روی خود موبایل هم ذخیره نمی‌شوند و همه‌ی این فرآیند به صورت لحظه‌ای انجام می‌گیرد.

با وجود این که قابلیت تشخیص ضربان قلب و نرخ تنفس فعلا فقط در دسترس گوشی‌های پیکسل قرار دارد، ولی انتظار می‌رود که سایر شرکت‌ها نیز این ویژگی را در دنباله سال به گوشی‌های اندرویدی خود اضافه کنند. گوگل با ارائه این قابلیت امکان تشخیص آسان ضربان قلب و نرخ تنفس را فراهم کرده تا به خصوص در دوره‌ای مثل دوره همه‌گیری ویروس کرونا مردم راحت‌تر بتوانند به وضعیت سلامتی خود رسیدگی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی