ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر جدید از مریخ نورد استقامت هنگام بررسی بازوی رباتیک [تماشا کنید]

ناسا تصاویر جدیدی از مریخ نورد استقامت منتشر کرده که این ربات را هنگام تنظیم بازوی رباتیک به نمایش می‌کشند. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، به کمک دوربین‌های مسیریابی یا همان Navcam ثبت شده‌اند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

ناسا تصاویر جدیدی از مریخ نورد استقامت منتشر کرده که این ربات را هنگام تنظیم بازوی رباتیک به نمایش می‌کشند.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، به کمک دوربین‌های مسیریابی یا همان Navcam ثبت شده‌اند. این دوربین‌ها بالای مریخ نورد استقامت و روی یک سازه دکل شکل نصب شده و به ربات در پیدا کردن بهترین مسیر در سطح خشن مریخ کمک می‌کنند.

استقامت ماه گذشته میلادی در دهانه برخوردی «جزرو» (Jezero Crater) فرود آمد و یکی از مأموریت‌های آن جستجوی نشانه‌های حیات در گذشته بسیار دور سیاره است. این ربات به برادر بزرگتر خود «کنجکاوی» ملحق شده که از سال ۲۰۱۲ در چهارمین سیاره منظومه شمسی به سر می‌برد.

استقامت کم و بیش همان پردازنده کند و منسوخ شده کنجکاوی را به ارث برده اما دوربین‌های بیشتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد که تصویربرداری باکیفیت‌تر را امکان پذیر می‌کنند. این ربات هر چند وقت یکبار بازوی رباتیک خود را بررسی می‌کند که یکی از مهم‌ترین ابزارهای آن برای مطالعه خاک مریخ محسوب می‌شود.

به گفته ناسا این بازوی رباتیک ۷ فوتی (۲.۱ متری) به دلیل داشتن «مفصل شانه، آرنج و مچ» بسیار به دست انسان شبیه است و به استقامت اجازه می‌دهد تا «مثل یک زمین‌شناس عمل کند.»

استقامت حساب رسمی هم در توییتر دارد و با زبان خود کاربران را از وضعیتش باخبر می‌کند. در یکی از آخرین توییت‌های این ربات آمده: «من در هفته‌های آتی بررسی تجهیزات بازوی رباتیک را تمام خواهد کرد و بعد هلیکوپتر را آزاد می‌کنم تا برای پرواز آزمایشی آماده شود.»

مریخ نورد مورد بحث تاکنون ۲۳۰ فوت (۷۰.۱ متر) را طی کرده تا مکان مناسب برای رها کردن هلیکوپتر را پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی