ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه دسترسی به توییتر را محدود می‌کند

سازمان نظارت بر رسانه‌های ارتباطی روسیه در بیانیه‌ای از تصمیم این سازمان مبنی بر کند کردن سرعت توییتر خبر داد. این تصمیم در راستای مقابله با انتشار محتوای مغایر با قوانین این کشور گرفته شده و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۹

سازمان نظارت بر رسانه‌های ارتباطی روسیه در بیانیه‌ای از تصمیم این سازمان مبنی بر کند کردن سرعت توییتر خبر داد. این تصمیم در راستای مقابله با انتشار محتوای مغایر با قوانین این کشور گرفته شده و از روز چهارشنبه اجرا می‌شود.

طی ماه های اخیر فیسبوک و توییتر بیش از هر زمان دیگری در معرض برخوردهای قانونی و قهری دولت روسیه قرار داشته اند و در نهایت سازمان نظارت بر رسانه‌های ارتباطی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم خود برای محدود کردن توییتر در راستای حفاظت از کیان شهروندان روسی گرفته است، مگر آنکه این شبکه اجتماعی عملکردی مطابق با قوانین این کشور داشته باشد.

«روس کومنادزور» یکی از ناظران سازمان نظارت بر رسانه‌های ارتباطی روسیه از اختلال گسترده توییتر در این کشور خبر داد و گفت که این سازمان نظارتی تصمیم گرفته سرعت توییتر را برای تمامی کاربران موبایل و ۵۰ درصد کاربران سیستم عامل دسکتاپ به شکل محسوسی کاهش دهد و ممکن است در آینده نزدیک این شبکه اجتماعی به صورت کامل در روسیه محدود شود.

روس کومنادزور در این بیانیه ضمن اعلام خبر محدودسازی توییتر به این نکته اشاره کرد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۸ هزار درخواست مکرر برای حذف پست‌های حاوی آزار کودکان، خودکشی و استفاده از مواد مخدر به توییتر ارسال شده است ولی هنوز این پست‌ها توسط این شبکه اجتماعی حذف نشده‌اند.

روس کومنادزور معتقد است که توییتر، قوانین روسیه را نادیده می‌گیرد و اگر این روال ادامه داشته باشد، محدودیت‌های بیشتری در این کشور علیه توییتر اعمال خواهد شد.

مقامات روسی طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به افراط گرایی، تروریسم و ​​حمایت از حقوق کودکان در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داده‌‌اند و به نظر می‌رسد تصمیم اخیر مبنی بر کند کردن سرعت توییتر و در نهایت مسدود کردن آن نیز در همین راستا است.

در سال ۲۰۱۹، قانونی برای توسعه «اینترنت مستقل» با هدف جدا کردن روسیه از شبکه جهانی به تصویب رسید. هرچند برخی از فعالان فضای مجازی با این رویکرد موافق نبودند و اعتقاد داشتند چنین تصمیم گیری‌های مخالف آزادی بیان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • AmirHossein
    AmirHossein | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    این جمله پوشش خوبیه برای اینکه مجوز هر کاری به حکومت ها بده چقدر این سیاست کثیفه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی