ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای نخستین بار امکان تتو کردن از راه دور با کمک ربات هوشمند 5G فراهم شد

«استیجن فرانسن» هنرمند هلندی و مجری تلویزیون برای نخستین بار از راه دور و بدون حضور فیزیکی تتو کار با استفاده از ربات 5G هوشمند طرحی زیبا را روی دستش تتو کرد. استفاده از ربات‌ها برای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

«استیجن فرانسن» هنرمند هلندی و مجری تلویزیون برای نخستین بار از راه دور و بدون حضور فیزیکی تتو کار با استفاده از ربات 5G هوشمند طرحی زیبا را روی دستش تتو کرد.

استفاده از ربات‌ها برای انجام کارهای مختلف موضوع عجیبی نیست،‌ اما وقتی صحبت از خالکوبی به میان می‌آید،‌ تتو کردن از طریق ربات دل و جرات می‌خواهد، چه برسد به اینکه تتو کار حضور فیزیکی نیز نداشته باشد و همه کارها به صورت از راه دور و با کمک شبکه 5G انجام شد. استیجن فرانسن،‌ هنرمند هلندی تبار این جسارت را داشت که دست خودش را به ربات 5G بسپارد تا از راه دور طرحی را روی دست خود خالکوبی کند.

اپراتور تی‌موبایل با همکاری شرکت فناوری «Noel Drew» تصمیم گرفت برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌های شبکه اینترنت پرسرعت 5G برنامه‌ای ویژه برای خالکوبی از راه دور ترتیب دهد. در این پروژه، «وس توماس» تتو کار حرفه‌ای از راه دور و تنها با کمک ربات هوشمند 5G روی دست استیجن فرانسن خالکوبی کرد.

وس توماس از طریق بازوی رباتیک هوشمند و طرح‌هایی که روی لپ‌تاپ داشت، توانست طرحی زیبا روی دست این هنرمند هلندی تبار خالکوبی کند. ربات هوشمند 5G برای خالکوبی از فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی کمک گرفت و در نهایت کار با موفقیت به پایان رسید.

بازوی رباتیکی قسمت‌های مختلفی دارد و کار مونتاژ قسمت‌های مختلف آن در حدود چند هفته طول کشید. فرانسن در کل فرآیند کار کاملا خونسرد بود و در پایان کار نیز از پیشرفت کار رضایت داشت. در حین خالکوبی مشکل خاصی پیش نیامد و حتی سوزن تتو بیش از حد وارد پوست دست فرانسن نشد.

بازوی رباتیکی از طریق پتانسیومتر میزان وارد شدن سوزن به دست فرانسن را در تمام پروسه کار خالکوبی کنترل می‌کرد و در نهایت مار با موفقیت و بدون آسیب دیدن کسی به پایان رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی