ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ: تا ۱۰ سال آینده دیگر کسی به جلسات حضوری نمی‌رود، بلکه تله پورت می‌کند

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک می‌گوید طی ۱۰ سال آینده با توسعه فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دیگر نیازی به برگزاری جلسات حضوری نیست و همه کارها به صورت مجازی و در واقع ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۵

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک می‌گوید طی ۱۰ سال آینده با توسعه فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دیگر نیازی به برگزاری جلسات حضوری نیست و همه کارها به صورت مجازی و در واقع تله پورت دیجیتالی انجام خواهد شد.

مارک زاکربرگ معتقد است که واقعیت افزوده می‌تواند راهکاری مناسب برای تشکیل جلسات کاری ایجاد کند و با این رویکرد می‌توان قدم مثبتی در جهت کاهش آلودگی هوا به دلیل کاهش تردد با وسایل نقلیه به منظور شرکت در جلسات کاری برداشت. وی در مصاحبه مطبوعاتی گفت که آینده‌ای را می‌بیند که در آن افراد به صورت مجازی با یکدیگر و سایر لوازم و اشیا تعامل برقرار می‌کنند. وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

« بدیهی است طی سال‌های آینده کماکان خودروها و هواپیماها کماکان در اختیار مردم هستند تا از آنها استفاده کنند،‌ اما اتفاق دیگری که می‌افتد این است که به جای استفاده از چنین وسایلی برای تردد، می‌توان راهکارهای بهتر و موثرتری را در پیش گرفت که برای حیات کره زمین هم بهتر و مناسب‌تر است.»

توسعه و پیشرفت فناوری‌ مربوط به دستیار صوتی هوشمند و کیبورهای مجازی‌ همچنین استفاده از رابط‌های کاربری مبتنی بر شبکه‌های عصبی به توسعه فناوری‌های واقعیت افزوده کمک می‌کنند. زاکربرگ در ادامه صحبت‌های خود از تلاش فیسبوک برای توسعه هدست‌ جدید واقعیت مجازی خبر داد که وزن و عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های مشابه بازار خواهد داشت.

زاکربرگ می‌گوید با ۱۰ میلیون کاربر فعال در حوزه واقعیت مجازی، می‌توان امیدوار بود که چنین بازاری به اندازه کافی برای توسعه دهندگان جذابیت داشته باشند تا در آن حضور پیدا کنند. فیسبوک قصد دارد در نسخه‌های بعدی Quest قابلیت‌هایی همچون ردیابی چشم و ردیابی چهره را نیز اضافه کند تا تجربه کاربری بهتری برای کاربران فراهم کند.

وی معتقد است که در حوزه واقعیت مجازی با آواتارهای واقعی‌تر، کاربران بتوانند درک بهتری از ارتباط را در اختیار داشته باشند. در حال حاضر فیسبوک در حال توسعه عینک‌های هوشمندی واقعیت افزوده‌ای با همکاری شرکت «ری بن» است.

یکی از موضوعاتی که فیسبوک آن را دنبال می‌کند،‌ قابلیت تشخیص چهره است. این شرکت در حال ارزیابی مسایل حقوقی این فناوری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی