ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ماسک: تسلا و فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که هیچوقت ورشکست نشده‌اند

ایلان ماسک اخیرا با انتشار پستی در توئیتر، به 48 میلیون دنبال‌کننده خود گفته تسلا و فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که حتی یک بار هم در تاریخ خود دچار ورشکستگی نشده‌اند. وی در این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

ایلان ماسک اخیرا با انتشار پستی در توئیتر، به 48 میلیون دنبال‌کننده خود گفته تسلا و فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که حتی یک بار هم در تاریخ خود دچار ورشکستگی نشده‌اند. وی در این توئیت اضافه کرده ساخت پروتوتایپ‌ها راحت، تولید انبوه سخت و مثبت نگه داشتن تراز مالی کاری طاقت‌فرسا است.

مرد پر سر و صدای این روزهای جهان تکنولوژی اضافه کرده هفته‌ها کار سخت او و دیگر کارمندان، تسلا را از ورشکستگی نجات داده و نگذاشته این شرکت به سرنوشتی که اکثر خودروسازان آمریکایی آن را تجربه کرده‌اند، دچار شود. شاید بدانید آقای ماسک در نوامبر 2020 گفته بود در مقطعی از زمان، تسلا تنها چند ماه با ورشکستگی فاصله داشت. این مقطع مربوط به آغاز تولید انبوه مدل 3 بود.

ایلان ماسک
جالب اینکه پس از توئیت ایلان ماسک، جیم فارلی مدیرعامل کمپانی فورد بلافاصله با واژه «Respect» پاسخ داده تا به همتای خود ادای احترام کند

به غیر از این، در سال 2008 نیز تسلا تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود که با کمک 40 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران نجات پیدا کرد. آقای ماسک یک بار هم گفته بود:

«تمام پولم را خرج می‌کردم، با آنکه می‌دانستم شاید هنوز شکست بخوریم. در آن زمان تسلا یا موفق می‌شد یا به طور کامل از بین می‌رفت. در حالی که بزرگانی مثل جنرال موتورز و کرایسلر در حال ورشکست شدن بودند، جذب سرمایه برای یک استارتاپ خودروهای الکتریکی بسیار دشوار بود.»

با پشت سر گذاشتن تمامی سختی‌ها، ایلان ماسک حالا در سال 2021 به یکی ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شده و نزدیک به 157 میلیارد دلار ثروت دارد. با این رقم، آقای ماسک پس از بنیانگذار و موسس آمازون یعنی جف بزوس، دومین فرد ثروتمند کره خاکی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند تسلا موفق شده 499,550 خودرو در سال 2020 به مشتریان تحویل دهد. از این رقم 206,500 دستگاه مربوط به مدل 3‌هایی می‌شود که فقط در خاک ایالات متحده به فروش رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mohammad Siushi
    Mohammad Siushi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    ای جان

مطالب پیشنهادی