ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سرمایه‌گذاران خطرپذیر تا سال ۲۰۲۵ با هوش مصنوعی تصمیم‌گیری خواهند کرد

تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۷۵ درصد سرمایه‌گذاران خطرپذیر با کمک هوش مصنوعی به تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری خواهند پرداخت. به عبارت دیگر، احتمالا در آینده هوش مصنوعی مشخص می‌کند که کدام شرکت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۷۵ درصد سرمایه‌گذاران خطرپذیر با کمک هوش مصنوعی به تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری خواهند پرداخت. به عبارت دیگر، احتمالا در آینده هوش مصنوعی مشخص می‌کند که کدام شرکت ارزش سرمایه‌گذاری دارد و کدام شرکت برای سرمایه‌گذاری ارزشمند نیست.

شرکت تحقیقاتی «گارتنر» در مقاله جدیدی پیش‌بینی کرده که استفاده از هوش مصنوعی و علوم داده توسط سرمایه‌گذاران در طول چهار سال آینده رواج گسترده‌ای پیدا می‌کند. به گفته «پاتریک استاکیناس» مدیر ارشد تحقیقات شرکت گارتنر، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه فعالیت شرکت‌ها با کمک قابلیت‌های پیشرفته تحلیلی از تصمیم‌گیری احساسی و کیفی به فرآیندهای کمّیِ پلتفرم-محور تغییر حالت خواهد داد.

استاکیناس می‌گوید در این روش از داده‌های به دست آمده از منابعی مثل لینکدین، «پیچ‌بوک»، «کرانچ‌بیس» و Owler در ترکیب با داده‌های شخص ثالث استفاده می‌شود. همچنین در این سازوکار از اطلاعات گسترده و متنوع سرمایه‌گذاری‌های قبلی و فعلی افراد استفاده می‌شود. او اضافه می‌کند:

«میزان استفاده از این داده‌ها برای ساخت مدل‌های پیچیده‌ای که بهتر می‌توانند زیست‌پذیری، چشم‌انداز و خروجی احتمالی یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را مشخص کنند روزبه‌روز بیشتر می‌شود. جواب دادن به سوالاتی مثل این که چه زمانی، در کجا و به چه مقدار باید سرمایه‌گذاری کرد، تقریبا دارد به فرآیندهای خودکار سپرده می‌شود. خصوصیت‌های شخصیتی و الگوهای کاریِ لازم برای موفقیت به همان روشی مورد ارزیابی کمّی قرار می‌گیرند که محصولات، مصارف آن‌ها در بازار، اندازه بازار و جزئیات مالی در حال حاضر ارزیابی می‌شوند. در آینده از ابزارهای هوش مصنوعی خواهد شد تا شانس موفقیت مدیران بر اساس سوابق کاری، میزان تخصص و موفقیت‌های قبلی آن‌ها مورد سنجش قرار بگیرد.»

همان‌طور که گارتنر می‌گوید، فناوری موجود قادر به تشخیص خواسته‌های مشتری و پیش‌بینی رفتارهای آینده است. پس با کمترین دخالت انسانی می‌توان پروفایل‌های یکتایی ساخت که بعدا با کمک فناوری پردازش زبان طبیعی قابل توسعه باشد و بتواند خصایص افراد را از روی صدای زنده آن‌ها یا از روی فایل‌های از پیش ضبط شده تشخیص دهد. اگرچه این فناوری فعلا به طور عمده برای بازاریابی و فروش استفاده می‌شود، اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۵ به سراغ استفاده از آن می‌روند تا تعیین کنند که چه مدیرانی بیشترین شانس موفقیت را دارند.

در حال حاضر یک شرکت مستقر در کالیفرنیا مشغول استفاده از یک پلتفرم اختصاصی به نام Beacon است که عملکرد بیش از ۶ میلیون شرکت را ردیابی می‌کند. این پلتفرم با هزینه‌ی سالانه‌ی تقریبا ۱۰ میلیون دلاری، از ۱۰ میلیون منبع اطلاعاتی از جمله نشریه‌های دانشگاهی، فهرست‌های ثبت پتنت، سیستم‌های مشارکت متن باز، اسناد رگولاتوری‌ها، صفحات وب شرکت‌ها، داده‌های فروش، شبکه‌های اجتماعی و حتی اطلاعات خام کارت‌های اعتباری داده جمع می‌کند. شرکت‌هایی که عملکرد خوبی از خود نشان دهند خیلی زودتر از سایر کمپانی‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به این شرکت معرفی می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی