ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انتشار اولین تصاویر و اطلاعات از کیا EV6؛ یک کراس‌اوور الکتریکی با طراحی جذاب و مدرن

کمپانی کیا با انتشار چند تیزر از معرفی یک خودروی جدید در آینده نزدیک خبر داد. این خودرو EV6 نامگذاری شده و به عنوان مدل 2022 به فروش خواهد رسید. EV6 اولین محصول کیا بر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۳

کمپانی کیا با انتشار چند تیزر از معرفی یک خودروی جدید در آینده نزدیک خبر داد. این خودرو EV6 نامگذاری شده و به عنوان مدل 2022 به فروش خواهد رسید. EV6 اولین محصول کیا بر مبنای پلتفرم برقی E-GMP محسوب می‌شود، همان پلتفرمی که هیوندای در ساخت آیونیک 5 از آن بهره گرفته است.

به گفته کیا، EV6 در فصل اول امسال پرده‌برداری خواهد شد، از این رو در هفته‌های آتی باید شاهد معرفی آن باشیم

پروژه EV6 پیشتر با نام CV شناخته می‌شد. تیزرهای موجود نشان می‌دهند این اتومبیل الکتریکی بر اساس زبان طراحی جدید کیا خلق شده و بدنه آن پویا و جذاب دیده می‌شود. با دقت بیشتر در این تیزرها می‌توان به جزئیاتی مثل کاپوت کوتاه با انحنای زیاد و خطوط تیز، شیب زیاد شیشه‌های جلو و عقب، دستگیره‌های در مخفی‌شونده، چراغ‌های LED با گرافیک زیبا، خط شانه ضخیم و برجستگی زیاد درب پنجم پی برد.

در رابطه با مشخصات فنی کیا EV6 فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، اما به احتمال زیاد پیشرانه آن با هیوندای آیونیک 5 یکسان خواهد بود. در این صورت EV6 انرژی خود را از دو پک باتری 58 و 72.6 کیلووات ساعتی دریافت کرده و در نسخه‌های محور عقب محرک و هر چهار چرخ محرک راهی بازار خواهد شد.

کیا EV6

در نسخه چهار چرخ محرک آیونیک 5، وظیفه تامین نیرو را یک پیشرانه دو موتوره بر عهده دارد. این دو موتور با همکاری هم 302 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با تکیه بر این پیشرانه، قوی‌ترین نسخه آیونیک 5 در عرض 5.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و با باتری 72.6 کیلووات ساعتی قادر است با شارژ کامل 480 کیلومتر مسافت را طبق استاندارد WLTP طی کند.

مثل آینونیک 5، به نظر می‌رسد کیا EV6 نیز در قامت یک کراس‌اوور کوچک ظاهر شود

کیا محصولات برقی خود را با روشی متفاوت نامگذاری می‌کند. در این روش از ترکیب حروف EV و اعداد استفاده می‌شود که در آن حروف EV نمایانگر الکتریکی بودن و عدد مربوطه نمایانگر کلاس خودرو خواهد بود.

ناگفته نماند کیا با تدوین استراتژی Plan S تصمیم گرفته بر سه حوزه تولید مدل‌های الکتریکی، توسعه سرویس‌های حمل و نقل و تکنولوژی خودران تمرکز کند. این خودروساز کره‌ای، قصد دارد تا سال 2025 یازده مدل برقی را به سبد محصولات خود اضافه کند. فروش سالانه 500 هزار خودروی الکتریکی تا سال 2026 دیگر هدفی است که کیا آن را نشانه گرفته؛ برای تحقق این هدف، کیا 25 میلیارد دلار سرمایه اختصاص داده است. این شرکت کره‌ای سود عملیاتی 6 درصدی و بازده 10.6 درصدی برای صاحبان سهام تا سال 2025 را دنبال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی