ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تولد ۱۰ سالگی سیستم عامل کروم را با انتشار یک بروزرسانی بزرگ جشن گرفت

گوگل تولد ۱۰ سالگی سیستم عامل کروم (Chrome OS) را با انتشار یک بروزرسانی بزرگ جشن گرفت که چندین قابلیت جدید به این سیستم عامل اضافه می‌کند. بزرگترین ویژگی جدید، «فون هاب» (Phone Hub) نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

گوگل تولد ۱۰ سالگی سیستم عامل کروم (Chrome OS) را با انتشار یک بروزرسانی بزرگ جشن گرفت که چندین قابلیت جدید به این سیستم عامل اضافه می‌کند.

بزرگترین ویژگی جدید، «فون هاب» (Phone Hub) نام دارد که موبایل اندرویدی را به کروم بوک وصل کرده و کاربر به کمک آن می‌تواند کارهایی نظیر پاسخ دادن به پیام‌ها، چک کردن درصد باتری گوشی، فعال کردن وای فای هات‌اسپات و مکان یابی را انجام دهد.

فون هاب در گوشه تسکبار قرار خواهد گرفت و پس از باز کردن آن می‌توان از تب‌هایی که اخیراً در مرورگر کروم گوشی باز بوده‌اند نیز باخبر شد. قابلیت Wi-Fi Sync حالا از گوشی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و به شمار اجازه می‌دهد تا به شبکه‌های وای فای تنظیم شده روی موبایل اندرویدی و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر کروم او اس وصل شوید.

قابلیت چشمگیر دیگری که به این سیستم عامل اضافه خواهد شد، Nearby Share نام دارد که اتصال بین کروم بوک‌ها و دستگاه‌های اندرویدی و سیستم عامل کروم را آسان‌تر می‌کند. این قابلیت که تا حدی به «ایردراپ» اپل شباهت دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را بدون کابل بین دستگاه‌ها به اشتراک بگذارند. گوگل می‌گوید این قابلیت در ماه‌های آتی اضافه خواهد شد.

گوگل ابزار Screen Capture را به منوی Quick Settings اضافه کرده است. همانطور که از نام این قابلیت پیداست، به کاربران اجازه گرفتن اسکرین‌شات یا فیلمبرداری از محیط سیستم عامل و دسترسی سریع به آن‌ها را می‌دهد.

Clipboard نیز اصلاح شده و حالا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج آیتم اخیر را بدون سوییچ کردن بین پنجره‌ها، Paste کنید. Quick Answers قابلیت جدید دیگری است که با آن می‌توان روی کلمات راست کلیک کرده و معنی و ترجمه آن‌ها را فهمید یا تبدیل واحد را انجام داد.

گوگل قابلیت دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop) کروم او اس را نیز بهبود داده است. حالا زمانی که کروم بوک را دوباره راه اندازی می‌کنید، تمام پنجره‌ها را در مکان صحیح در دسکتاپ مجازی بازیابی می‌شوند و می‌توانید با راست کلیک کردن در بالای پنجره، اپ‌ها را به دسکتاپ‌های مجازی ارسال کنید.

گوگل می‌گوید این آپدیت (M89) در هفته‌های آتی برای کاربران دنیا منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • milad
    milad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

    اگر گوگل میتونست سیستم عامل کروم رو طوری حرفه ای کنه که تمام نرم افزار های حرفه ای مثل اتوکد و نرم افزار های صنعتی و طراحی و ادیت ویدیو رو بشه باش اجرا کرد ، خیلی عالی میشد

مطالب پیشنهادی