ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید ۱۱ با شتابی بالاتر از نسخه‌های قبلی روی دستگاه‌های کاربران نصب شده است

بر اساس داده‌های منتشره از سوی شرکت تحقیقاتی StatCounter، اندروید ۱۱ حالا در مقایسه با تمامی نسخه‌های قبلی اندروید در آمریکا بالاترین سرعت نصب را از آن خود کرده است. این نسخه تا ماه جاری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

بر اساس داده‌های منتشره از سوی شرکت تحقیقاتی StatCounter، اندروید ۱۱ حالا در مقایسه با تمامی نسخه‌های قبلی اندروید در آمریکا بالاترین سرعت نصب را از آن خود کرده است. این نسخه تا ماه جاری روی بیش از ۲۵ درصد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب شده و این در حالی است که فقط ۶ ماه از تاریخ انتشار آن می‌گذرد. اندروید ۱۱ تقریبا اندروید ۹ را پشت سر گذاشته و در حال نزدیک شدن به اندروید ۱۰ است. اندروید ۱۰ با سهم بازار ۳۳ درصدی همچنان پراستفاده‌ترین نسخه اندروید در بازار آمریکاست.

اندروید ۱۰ در بازار جهانی هم با سهم ۴۱ درصدی بیشترین تعداد کاربر را دارد و کاربران هنوز به سراغ اندروید ۱۱ نرفته‌اند. در مجموع به نظر می‌رسد که گوگل و همکاران این شرکت در انتشار نسخه‌های جدید عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند و مشکل پراکندگی اندروید را با کمک پروژه‌هایی مثل Treble تا حدی کمتر کرده‌اند. خود گوگل در ماه ژوئیه رسما تایید کرد که در آن زمان اندروید ۱۰ بالاترین نرخ پذیرش را داشته است.

مقایسه عملکرد نسخه‌های مختلف اندروید در ۱۰ ماه نخست عرضه نشان می‌دهد که اندروید ۱۱ در این شش ماه اول چقدر خوب عمل کرده است.

بدیهی است که آمارهای StatCounter رسمی نیستند و شاید خیلی دقیق نباشند. با توجه به این که گوگل پارسال آمارهای اندروید ۱۰ را منتشر کرد، این احتمال وجود دارد که اطلاعات مربوط به اندروید ۱۱ نیز با کاربران به اشتراک گذاشته شود.

اپل چند روز پیش با انتشار آمارهای نصب iOS اعلام کرد که iOS 14 تا تاریخ ۶ اسفند روی ۸۰ درصد از تمام آیفون‌های فعال و ۸۶ درصد از آیفون‌هایی که در چهار سال اخیر به بازار آمده‌اند، نصب شده است. سیستم عامل‌های اپل معمولا به خاطر سرعت انتشار آپدیت‌ها و پشتیبانی گسترده‌تر از دستگاه‌ها در ابعاد بزرگ‌تر و زمان کمتری روی دستگاه‌های کاربران نصب می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی