ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از حسگر تصویر ۱۲۸ مگاپیکسلیIMX661 رونمایی کرد

در بسیاری از ابزارهای صنعتی سنسورهای تصویربرداری پا‌به‌پای پیشرفت‌های چند سال اخیر پیشرفت نکرده‌‌اند و از اینرو نیاز به سنسورهای با شمار پیکسل و کیفیت بیشتر به شدت احساس می‌شود. سونی برای پاسخ به این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۹

در بسیاری از ابزارهای صنعتی سنسورهای تصویربرداری پا‌به‌پای پیشرفت‌های چند سال اخیر پیشرفت نکرده‌‌اند و از اینرو نیاز به سنسورهای با شمار پیکسل و کیفیت بیشتر به شدت احساس می‌شود. سونی برای پاسخ به این نیاز از حسگر تصویر CMOS جدیدی رونمایی کرده که امکان استفاده در گستره بزرگی از کاربردهای صنعتی و رفع محدودیت‌ها را دارد.

این حسگر ۱۲۷.۶۸ مگاپیکسلی که IMX661 نام دارد از قابلیت گلوبال شاتر رونمایی می‌کند و تغییرات قابل توجهی را به همراه خواهد آورد چرا که علاوه بر شمار بالای پیکسل‌ها به فناوری پیکسل شاتر Pregius مجهز شده که امکان پردازش فوق سریع تصویر با چهار برابر سرعت فعلی را می‌دهد.

از نظر سرعت IMX661 در هر ثانیه قادر به ثبت ۲۱.۸ فریم در حالت ۱۰ بیت، ۱۹.۶ فریم در ۱۲ بیت و ۱۲.۹ فریم در صورت تصویربرداری ۱۴ بیت است. آنطور که ژاپنی‌ها می‌گوید تعداد پیکسل‌ها در این حسگر تقریبا ۱۰ برابر سنسورهای تصویر تایپ ۱.۱ است که در تجهیزات صنعتی برای ماونت C کاربرد دارند.

حسگر تصویر سونی IMX661 به آرایه‌ای از قابلیت‌های پردازش سیگنال مجهز شده و ۵۶.۷۳ میلی‌متر قطر دارد. طول هر ضلع از سلول‌های واحد این سنسور ۳.۴۵ میکرومتر عنوان شده و از نظر ابعاد می‌توان آنرا با سنسور بکار رفته در دوربین‌های پنتاکس 645Z و فوجی‌فیلم GFX 100 مقایسه کرد.

این قابلیت‌ها به IMX661 اجازه ثبت زوایای واید بدون اعوجاج حرکتی را در عملیاتی واحد می‌دهد. همچنین رزولوشن بالای دوربین به بهبود دقت شناسایی سوژه کمک می‌کند و از اینرو می‌توان از آن در زمینه‌هایی نظیر مانیتورینگ و تصویربرداری هوایی استفاده کرد که در صنایع کاربرد گسترده‌ای دارند. نسخه‌های رنگی و سیاه و سفید این سنسور در بهار سال آینده به بازار عرضه خواهند شد و دستگاه‌های مجهز به آن نیز پس از آن به دست کاربران می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی