ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی موتورسیکلت برقی و سه چرخ آرکیموتو رودستر ساخت آمریکا

کمپانی آمریکایی آرکیموتو (Arcimoto) در همایش Daytona Bike Week از یک موتورسیکلت سه چرخ برقی رونمایی کرد. این وسیله نقلیه که در مرحله پروتوتایپ قرار دارد، فعلا با نام رودستر شناخته می‌شود و اگر همه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

کمپانی آمریکایی آرکیموتو (Arcimoto) در همایش Daytona Bike Week از یک موتورسیکلت سه چرخ برقی رونمایی کرد. این وسیله نقلیه که در مرحله پروتوتایپ قرار دارد، فعلا با نام رودستر شناخته می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود،  اواخر امسال وارد فاز تولید خواهد شد.

موتورسیکلت برقی و سه چرخ آرکیموتو رودستر

اولین چیزی که در برخورد با محصول برقی آرکیموتو رودستر جلب توجه می‌کند، طراحی عجیب و غریب و متمایز آن است. البته این تمایز به معنای زیبایی نیست و ممکن است از دید برخی این وسیله نقلیه زشت و ناهمگون باشد!

در هر حال، آرکیموتو رودستر به دو صندلی تجهیز شده، این صندلی‌ها دارای پشتی هستند تا سرنشینان راحتی بیشتری را در حین سفرها تجربه کنند. به نظر می‌رسد پک باتری، در زیر صندلی‌های سرنشینان تعبیه شده باشد. یک شیشه کوچک نیز در قسمت دماغه به چشم می‌خورد، این شیشه برای هدایت جریان هوا کاربرد دارد.

به گفته آرکیموتو، موتورسیکلت سه چرخ رودستر روی پلتفرمی اختصاصی توسعه پیدا کرده است. پیشرانه این موتورسیکلت از دو موتور برقی تشکیل یافته و چرخ‌های جلو در آن محرک هستند. درباره خروجی این پیشرانه اطلاعاتی در دست نیست، ولی احتمالا می‌رود همان نمونه‌ای باشد که قبلا در مدل FUV به کار گرفته شده است. در این صورت قدرت تولیدی آن 77 اسب بخار خواهد بود.

اگر چه درباره مشخصات پیشرانه حرفی به میان نیامده، اما آرکیموتو تایید کرده رودستر توانایی دستیابی به نهایت سرعت 121 کیلومتر در ساعت را دارا بوده و با یک بار شارژ قادر است تا 164 کیلومتر مسافت را در داخل شهر طی کند.

مارک فروهنمایر (Mark Frohnmayer) مدیرعامل استارتاپ آرکیموتو در اظهار نظری جالب گفته:

«80 سال است که برخی از شگفت‌انگیزترین موتورسیکلت‌های کره زمین، در حال حکمرانی بر همایش Daytona Bike Week هستند، اکثر این موتورسیکلت‌ها نیروی خود را از سوخت‌های فسیلی دریافت می‌کنند. ما معتقدیم وقت آن رسیده که هوای تازه تنفس کنیم، به همین خاطر از معرفی شیوه‌ای کاملا جدید برای موتورسواری خوشحالیم، یک موتورسیکلت سه چرخ که شبیه هیچکدام از موارد موجود در جاده‌ها نیست.»

آرکیموتو FUV از دیگر محصولات کمپانی

جزئیات کامل از آرکیموتو رودستر در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد. این موتورسیکلت سه چرخ الکتریکی با پرداخت مبلغ 100 دلار پیش‌فروش می‌شود. انتظار می‌رود نسخه تولیدی با قیمت 23,900 به دست مشتریان برسد. این رقم حدود 4 هزار دلار ارزان‌تر از موتورسیکلت سه چرخ هارلی دیویدسن Freewheeler است.

ناگفته نماند شرکت آرکیموتو در سال 2007 بنیانگذاری شده و مقر آن در یوجین اورگن قرار دارد. این شرکت در زمینه تولید موتورسیکلت‌های برقی و وسایل نقلیه سبک پرکاربرد در حمل و تحویل کالا فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MH TGR
    MH TGR | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    پخخخ ، شبیه ماشین شارژی بچه ها میده ?

مطالب پیشنهادی