ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پس از کمبود چیپ، حالا کمبود فوم صندلی خودروسازان آمریکایی را تهدید می‌کند

پس از کمبود چیپ، خودروسازان آمریکایی احتمالا با مشکل کمبود فوم به کار رفته در ساخت صندلی‌ها مواجه خواهند شد. علت این مساله طوفان زمستانی است که اواسط فوریه، تگزاس و چند ایالت دیگر را درنوردید. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

پس از کمبود چیپ، خودروسازان آمریکایی احتمالا با مشکل کمبود فوم به کار رفته در ساخت صندلی‌ها مواجه خواهند شد. علت این مساله طوفان زمستانی است که اواسط فوریه، تگزاس و چند ایالت دیگر را درنوردید.

این طوفان تولید مواد پالایشگاهی را که در تولید اکسید پروپیلن کاربرد دارند، تحت تاثیر قرار داده است. شاید بدانید اکسید پروپیلن جزو مواد اولیه برای تولید فوم‌های پلی‌اورتان است، این فوم‌ها توسط خودروسازان برای ساخت صندلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنطور که نشریه Auto News گزارش کرده، شاید خطوط تولید برخی از تامین‌کنندگان صندلی تا 8 مارس (18 اسفند) از فوم خالی شوند. یکی از مدیران شاغل در صنعت خودروسازی به نشریه Crain’s Detroit Business گفته:

«تولید زیادی به خاطر نبود مواد پالایشگاهی خوابیده و در چند روز آینده هیچ کسی نخواهد توانست اکسید پروپیلن بسازد. همه به تکاپو افتاده‌اند، این مساله بزرگ‌تر و نزدیک‌تر از مشکل نیمه‌رساناها است.»

یکی دیگر از مدیران خرید شاغل در صنعت خودروسازی در این رابطه اضافه کرده کمبود فوم ممکن است در هفته‌های پیش رو شرکت‌های مختلف را درگیر کند. وی اعتقاد دارد کمبود فوم الان یک فرض نبوده و تهدیدی جدی است که آثار آن در نیمه دوم ماه مارس پدیدار خواهد شد. از دید این مدیر تمامی برندها اکنون به دنبال پیدا کردن تامین‌کننده جایگزین از دیگر نقاط جهان هستند.

کمبود فوم صندلی

اما دیوید بارناس (David Barnas) سخنگوی جنرال موتورز درباره کمبود فوم و احتمال خوابیدن خطوط تولید گفته چنین چیزی در آینده نزدیک برای این شرکت رخ نخواهد داد. آقای بارناس اضافه کرده جنرال موتورز با دقت از منابع موجود استفاده خواهد کرد تا طوفانی که در فوریه بخش اعظمی از ایالات متحده را درنوردید، اثری منفی بر خطوط تولید کمپانی نداشته باشد.

شاخه آمریکای شمالی تویوتا هم اعلام کرده با تامین‌کنندگان در راستای به حداقل رساندن پیامدهای منفی همکاری می‌کند. اریک بوث (Eric Booth) سخنگوی این شرکت ژاپنی گفته:

«ما از شرایط صنعت پتروشیمی آگاه هستیم و با شرکای تامین‌کننده مشغول همکاری هستیم تا برنامه تولید ما با اختلال مواجه نشود. در زمان کنونی، خیلی زود است که بتوان پیامدهای احتمالی در کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرد.»

ب‌ام‌و، کیا و هیوندای در واکنش به این گزارش گفته‌اند شرایط موجود را به دقت زیر نظر دارند. گروه تازه‌متولدشده استلانتیس نیز از بررسی کمبود فوم خبر داده و افزوده بعید است فعلا اختلالی در فرایندهای تامین و تولید محصولات آن ایجاد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mehrshad_ed
    mehrshad_ed | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    از چین وارد نمیشه چون کم بود چیپ ها هم به علت تحریم و وارد نکرده چیپ های هواوی هستش

  • Xtract
    Xtract | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    نترسید انقدر از چین وارد می کنند که قیمتش کم هم میشه ?

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹

    نه خیر علت این کمبور انتقام ما بود

مطالب پیشنهادی