ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

HTC از دو ردیاب جدید Vive برای رهگیری حرکات صوت رونمایی کرد

HTC از مجموعه جدید ردیاب‌های خود، از جمله ردیابی که حالت‌های چهره و حرکات دهان را ضبط می‌کند برای هدست‌های واقعیت مجازی Vive رونمایی کرد. این ردیاب تشخیص چهره ۱۲۹.۹۹ دلاری به هدست Vive Pro متصل می‌شود. ردیاب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

HTC از مجموعه جدید ردیاب‌های خود، از جمله ردیابی که حالت‌های چهره و حرکات دهان را ضبط می‌کند برای هدست‌های واقعیت مجازی Vive رونمایی کرد. این ردیاب تشخیص چهره ۱۲۹.۹۹ دلاری به هدست Vive Pro متصل می‌شود.

ردیاب معرفی شده توسط HTC برای ضبط حرکات لب، گونه و فک از دو دوربین و یک منبع نور مادون قرمز استفاده می‌کند و سپس آن را به حالت‌های مجازی صورت تبدیل می‌کند. به گفته HTC این محصول در تاریخ ۲۴ مارس (۴ فروردین) عرضه خواهد شد.

HTC پیش از این در سال ۲۰۱۹ از یک ردیاب آزمایشی واقعیت مجازی صورت رونمایی کرد و اوایل این هفته، محصول جدید خود را در توییتر معرفی کرد. ردیاب دریافت کننده حالات صورت، از ۳۸ حرکت مجزا صورت پشتیبانی می‌کند و همچنین کاربران می‌توانند آن را با Vive Pro Eye که با استفاده از چشم داخلی عملیات ردیابی را انجام می‌دهد، جفت کنند. این ماژول به طور موثر می‌تواند اکثر حالات چهره کاربر را دریافت و به یک سیستم ضبط حرکت تبدیل کند.

HTC همچنین از نسخه جدید و نسل سوم ردیاب VR خود معرفی کرده است. این ردیاب نسبت به نسل گذشته خود ۳۳ درصد کوچک‌تر و ۱۵ درصد سبک‌تر است و به گفته HTC دوام باتری آن تا ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است. این محصول هم که به طور بالقوه با ردیاب مبتنی بر SteamVR شرکت Tundra رقابت خواهد کرد با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار در تاریخ ۲۴ مارس (۴ فروردین) عرضه خواهد شد.

ماژول‌های HTC برخلاف سنسورهای استاندارد هدست VR می‌توانند ردیابی دقیقی از قسمت‌های مختلف بدن ارائه کنند. به عنوان مثال، برخی سنسورهای VR در حال حاضر می‌توانند حرکت لب افراد را بر اساس صدای آن‌ها تخمین بزنند. اما ردیاب جدید صورت به صورت مستقیم می‌تواند با دریافت حالات مختلف چهره از جمله لبخند یا اخم افراد، نحوه حرکت چهره آن‌ها را ضبط کند.

متاسفانه این ردیاب‌ها ظاهرا از سازگاری محدودی برخوردار هستند. به عنوان مثال آن‌ها با محصولات حرفه‌ای Vive Pro سازگاری دارند اما به نظر می‌رسد از محصولات Vive Cosmos و Valve Index پشتیبانی نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی