ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ایده جذاب طراح جنرال موتورز برای گیمرها: اتومبیلی خودران با کابین مجهز به کنسول بازی

تولید اتومبیل‌های خودران ایده تازه‌ای نبوده و ریشه در چند دهه قبل دارد. اما با پیشرفت تکنولوژی و گام‌های بزرگی که در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط برداشته شده، این ایده اکنون بیش از هر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تولید اتومبیل‌های خودران ایده تازه‌ای نبوده و ریشه در چند دهه قبل دارد. اما با پیشرفت تکنولوژی و گام‌های بزرگی که در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مرتبط برداشته شده، این ایده اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته و تقریبا تمامی خودروسازان مطرح به دنبال تولید خودروهای بدون راننده هستند. جنرال موتورز جزو این خودروسازان است و اخیرا یکی از طراحان آن با ارائه طرحی جذاب، برداشت خود را از عصر خودران به نمایش گذاشته است.

آینده در گذشته!

این طراح جنرال موتورز باور دارد اتومبیل‌های خودران را می‌توان به ایستگاه‌های گیمینگ در حال حرکت تبدیل کرد! این امر قابل تحقق است، چرا که در اتومبیل‌های خودران نیازی به فرمان و پدال وجود ندارد؛ به همین جهت طراحان آزادی عمل بیشتری پیدا کرده و امکان شخصی‌سازی و تطبیق دادن کابین با کاربردهای مختلف وارد فازی خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از خودروسازان به استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگ در داخل کابین محصولاتشان رو آورده‌اند. چنین نمایشگرهایی لذت تماشای ویدیوهای مختلف را برای سرنشینان داخل خودرو به ارمغان آورده‌اند. با توجه به این روند به نظر می‌رسد دیر یا زود کنسول‌های بازی نیز به کابین خودروها راه خواهند یافت. البته این مساله در گروی بلوغ کامل فناوری خودران و رفع موانع قانونی است.

طرحی که از سوی طراح جنرال موتورز ارائه شده، کابینی با دو صندلی و یک نمایشگر بسیار عریض را به تصویر می‌کشد. این نمایشگر در محلی نصب شده که به دیدن داشبورد در آنجا عادت کرده‌ایم! زیر این نمایشگر یک محفظه زیبا برای قرار دادن لوازم مختلف تعبیه شده است. یک کنسول میانی باریک هم در بین دو صندلی قرار دارد که روی آن تبلتی ایستاده نصب شده، این تبلت برای مدیریت خودرو کاربرد دارد؛ ضمن اینکه کاربران می‌توانند از آن به عنوان نمایشگر ثانویه و دوربین برای استریم ویدیو در توییچ استفاده کنند.

ایده جذاب طراح جنرال موتورز برای گیمرها

به غیر از تبلت، کنسول میانی میزبان دو جالیوانی است؛ زیرآرنجی هم یک محفظه مخصوص خوراکی دارد تا گیمرها در مواقع لازم تجدید قوا کنند! کف صاف و مسطح و فضای پای زیاد دیگر مورد قابل ذکری است که در این طرح مفهومی جالب دیده می‌شود.

مسلما فناوری خودران ایده‌های هیجان‌انگیز دیگری را با خود به همراه خواهد آورد. خودروهای مجهز به این فناوری فرصت آن را دارند که نحوه جابجایی و سفرهای مردم را به شکلی بنیادین متحول کنند. این دسته از خودروها نه تنها رفتار مسافرین در داخل کابین را عوض خواهند کرد، بلکه جامعه و حتی روابط ما با جهان اطراف را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آیا اتومبیل‌های خودران به اندازه یک فراری قدیمی، یک کوروت کلاسیک یا یک هوندای معمولی جذاب خواهند بود؟ این امر احتمالا بستگی به ساعاتی دارد که پای Xbox یا پلی‌استیشن می‌نشینید!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    ایول?

مطالب پیشنهادی