ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: پروژه نورولینک ایلان ماسک؛ تولد دوباره انسان

نورولینک

هروقت با خودتان فکر کردید تکنولوژی به خط آخر رسیده و دیگر شاهد پیشرفتش نخواهیم بود بدانید سخت در اشتباهید. قطار تکنولوژی روز به روز با سرعت بیشتری به مسیرش ادامه می‌دهد. این روزها شاهد خلق گجت‌هایی هستیم که پیش‌تر در فیلم‌های هالیوودی دیده بودیم. تا همین چند سال گذشته چیپست‌هایی که درون مغز قرار می‌گیرند مختص فیلم‌های سایبرپانکی بودند. اما ایلان ماسک و کمپانی نورولینک آن‌ها را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کردند. البته تاریخچه چنین چیپست‌هایی به سال‌ها پیش برمی‌گردد. از این دستگاه‌ها برای بهبود شنوایی و کنترل بیماری پارکینسون استفاده می‌شود. اما نورولینک با تمام این موارد متفاوت است.

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

نورولینک می‌تواند به ما اجازه دهد اطلاعات مغزمان را دانلود یا اطلاعات مورد نظرمان را روی آن آپلود کنیم! تصور کنید می‌خواهید به یک کشور جدید سفر کنید. دیگر نیازی نیست بابت ندانستن زبان کشور مقصد نگران باشید. حتی لازم نیست به این فکر کنید که ممکن در خیابان‌های این کشور گم شوید. با استفاده از این چیپست می‌توانید اطلاعات محیطی یکی از ساکنین کشور مقصد را دریافت کنید. آپلود این اطلاعات روی نورولینک شما باعث می‌شود تمام اطلاعات محیطی وارد مغزتان شود. حال انگار نه انگار که تابحال به این کشور سفر نکرده بودید.

البته هنوز زمان زیادی باقی مانده تا نورولینک قادر به انجام چنین کارهایی باشد. در حال حاضر نورولینک تلاش می‌کند تا عمل جراحی کار گذاشتن این چیپست به ساده‌ترین شکل ممکن پیش برود. کار گذاشتن الکترودهای نورولینک آنقدر حساس است که این وظیفه به یک ربات مخصوص سپرده شده. زخم این جراحی فقط ۸ میلی‌متر است و اصلا به سختی می‌توانیم آن را یک عمل جراحی بدانیم. تمام اطلاعات نورولینک از طریق کامپیوتری که پشت گوش شما قرار می‌گیرد به یک کامپیوتر یا حتی گوشی هوشمند شما فرستاده می‌شود. حال شمایید و دنیای نامتناهی مغزتان که می‌توانید اطلاعاتش را آنالیز و بررسی کنید. اگر دوست دارید بدانید این چیپست چطور کار می‌کند، در این قسمت از مستند دیجیاتو همراهمان باشید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • . .
    . . | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

    چقدر داره بیسوادی تو یک سری مطالب حال من رو به هم می زنه این قزیه سال های سال نیاز به کار داره به این دلیل که امواج کامپپیوتر ها یا کنسول های بازی یا گوشی های همراه اگه حتی چند شب کنار انسان باشن موجب تومار مغزی و مرگ می شه چطور می خواید از این چالش تو این مدت به این کوتاهی رد شید و یک راست امواج رو به مغز بچسبونید ؟؟؟؟؟
    لطفا ناقص توضیح ندید

    • امیر مسعود
      امیر مسعود | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

      باشه ولی قضیه* و تومور* درسته:)))

  • Mohammad Siushi
    Mohammad Siushi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    این مرد خوده آیندست

  • realtime
    realtime | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    حالا بیل گیتس رفته واکسن بسازه میان میگن میخواد نانو چیپ بفرسته تو مغز?

  • KaKa
    KaKa | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    فکر نکنم تا حال این پیشرفت تکنولوژی به نفع بشریت و انسان بوده باشه.
    زمانی این علم و پیشرفت تکنولوژی خوبه که در چارچوب قوانین طبیعت و حقوق بشر قرار بگیره
    نه زیر پا گذاشتن ان

  • ali
    ali | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

    شگفت انگیزه

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.