ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیکاپ برقی و جان‌سخت Canoo برای علاقه‌مندان آفرود معرفی شد

استارتاپ Canoo از یک پیکاپ الکتریکی جذاب در جریان همایش مجازی Motor Press Guild رونمایی کرد. این پیکاپ سومین مدلی است که بر مبنای پلتفرم اختصاصی توسعه پیدا کرده و از نظر طراحی شباهت زیادی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

استارتاپ Canoo از یک پیکاپ الکتریکی جذاب در جریان همایش مجازی Motor Press Guild رونمایی کرد. این پیکاپ سومین مدلی است که بر مبنای پلتفرم اختصاصی توسعه پیدا کرده و از نظر طراحی شباهت زیادی به ون Canoo دارد.

پیکاپ برقی و جان‌سخت Canoo

پیکاپ جدید Canoo برای انجام ماموریت در مسیرهای آفرود طراحی و تولید شده، از این رو سپرهای آن بزرگ و مقاوم بوده و کف خودرو با کمک یک سینی محافظت می‌شود. رینگ‌های 18 اینچی که با تایرهای مخصوص آفرود احاطه شده، از دیگر خصوصیات ظاهری این پیکاپ برقی هستند. این تایرها درون گلگیرهایی با لبه متورم جا خوش کرده‌اند.

در نمای جانبی، پیکره پیکاپ کانو، فولکس واگن تایپ 2 را در ذهن تداعی می‌کند

در کنار طراحی بیرونی شاخص، این پیکاپ سبز چند ویژگی جالب دارد. ساختار کشویی کف قسمت بار و ساختار ماژولی درها یکی از این ویژگی‌هاست که در مواقع لازم می‌تواند طول فضای موجود را از 6 فوت (1.82 متر) به 8 فوت (2.4 متر) افزایش دهد. به لطف این ویژگی امکان حمل اشیایی با ابعاد 4 در 8 فوت (1.21 در 2.4 متر) وجود دارد.

تعبیه چند خروجی برق در قسمت بار، چراغ‌های خوشامدگویی و چراغ سوم ترمز که قابلیت تبدیل شدن به یک چراغ سقفی را دارد، از دیگر ویژگی‌های جالب پیکاپ برقی Canoo به شمار می‌روند.

برای دسترسی راحت به قسمت بار، پله‌های کشویی مخصوصی طراحی شده، این پله‌ها کشویی هستند و در مواقعی که نیاز به استفاده از آنها نیست، مخفی می‌شوند.

علاوه‌بر قسمت بار در پشت، این پیکاپ مدرن یک صندوق دیگر در دماغه خود دارد. در این صندوق نیز چند خروجی برق تعبیه شده و پنل بیرونی آن به نوعی طراحی شده که می‌توان از آن به عنوان میز کار استفاده نمود. به غیر از این، دیواره‌های قسمت بار عقب نیز قابلیت تبدیل شدن به یک میز کار را دارند.

به گفته Canoo، این پیکاپ با چند نوع باربند سقفی و پنل‌های اضافی برای کمپینگ قابل انتخاب است. در رابطه با فضای داخلی متاسفانه فعلا تصویری منتشر نشده، ولی Canoo تاکید کرده کابین این پیکاپ دو صندلی جلو و قسمت عقب تطبیق‌پذیر با کاربردهای مختلف دارد. این استارتاپ افزوده در قسمت مذکور دو صندلی دیگر یا محفظه‌ای سفارشی قابل نصب بوده و مواد به کار رفته در بخش‌های مختلف از نوع مقاوم انتخاب شده‌اند.

کف قسمت بار به صورت چند تکه طراحی شده و لوازم مختلف را می‌توان در محفظه‌ای جداگانه قرار داد

و اما مشخصات فنی؛ نیروبخش پیکاپ Canoo یک پیشرانه دو موتوره است. این پیشرانه در مجموع قدرتی برابر با 600 اسب بخار و گشتاوری برابر با 746 نیوتن متر تولید می‌کند. مشخص نیست که ظرفیت باتری این پیکاپ چقدر است، اما Canoo می‌گوید امکان پیمایش مسافت 322 کیلومتری با شارژ کامل وجود دارد.

پیکاپ Canoo توانایی حمل باری به وزن 816 کیلوگرم را دارد

آنطور که اعلام شده، استارتاپ Canoo از سه‌ماهه دوم امسال سفارشات مشتریان را قبول خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، روند تحویل سفارشات از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

    چه فاییده وقتی ایران نمیان?

مطالب پیشنهادی