ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویترز: کوالکام در تامین چیپست‌های میان‌رده و پرچمدار به مشکل خورده است

کمبود جهانی تراشه روی کسب و کار کوالکام هم اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های میان ‌رده و پرچمدار را ندارد. اواخر سال گذشته میلادی بود که کوالکام از چیپست پرچمدار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

کمبود جهانی تراشه روی کسب و کار کوالکام هم اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های میان ‌رده و پرچمدار را ندارد.

اواخر سال گذشته میلادی بود که کوالکام از چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و کارایی آن به قدری چشمگیر بود که بسیاری از شرکت‌ها از جمله سامسونگ و شیائومی استفاده از آن را در دستور کار قرار دارند. در نتیجه موبایل‌های متعددی از گلکسی S21 و می ۱۱ گرفته تا ردمی K40، راگ فون ۵، فایند ایکس ۳ پرو با برخورداری از آن معرفی شدند و در ادامه قرار است موبایل‌های دیگر نظیر وان پلاس ۹ به این جمع بپیوندند. هرچند این روند با استقبال کاربران مواجه شده اما ظاهرا اوضاع برای کوالکام آنقدر خوب پیش نمی‌رود و این شرکت با کمبود موجودی مواجه شده است.

آنطور که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه می‌گوید کمبود جهانی نیمه‌رساناها روی زنجیره تامین کوالکام اثر گذاشته و این شرکت توان تامین همه سفارشات چیپست‌های پرچمدار و میان‌رده را ندارد. این مساله روی تامین سفارشات سامسونگ در هر دو سطح اثر گذاشته است.

هرچند سخنگوی سامسونگ از اظهار نظر در اینباره خودداری کرده اما یکی از نمایندگان کوالکام در گفتگو با رویتزر مدعی شده که این شرکت پیش‌بینی‌های قبلی در مورد میزان فروش در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ را محقق خواهد کرد. با این وجود مدیر ارشد یکی از تولیدکنندگان برتر جهان که با چندین OEM هم قرارداد دارد در گفتگو با این خبرگزاری با تایید کمبود موجودی در کوالکام تاکید کرده که این مساله روی عرضه موبایل‌ در سال جاری اثرگذار خواهد بود.

از آنجا که این مساله تنها روی چیپست پرچمدار این شرکت اثر نگذاشته باید انتظار کاهش قابل توجه عرضه موبایل را داشته باشیم که می‌تواند روی قیمت این دستگاه‌ها در برخی کشورها از جمله ایران هم اثر گذار باشد.

البته کوالکام تنها شرکتی نیست که با کمبود قطعات مواجه شده و تمام جهان درگیر کمبود نیمه‌هادی‌ها است. پیش از این تعدادی از تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی و خودروسازها نیز به خاطر همین مشکل روند تولید را متوقف کرده‌اند و شرکت‌های دیگر نیز درگیر رقابت بر سر انبار کردن هر چه بیشتر قطعات هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی