ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت اج زمان‌بندی انتشار آپدیت‌های خود را شبیه کروم خواهد کرد

گوگل چندی پیش اعلام کرد که از این پس آپدیت‌های بزرگ مرورگر کروم را به جای بازه‌های زمانی شش هفته‌ای، هر چهار هفته یک بار منتشر خواهد کرد. حالا مایکروسافت هم گفته که با انتشار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

گوگل چندی پیش اعلام کرد که از این پس آپدیت‌های بزرگ مرورگر کروم را به جای بازه‌های زمانی شش هفته‌ای، هر چهار هفته یک بار منتشر خواهد کرد. حالا مایکروسافت هم گفته که با انتشار سریع‌تر آپدیت‌های مرورگر اج، خود را با گوگل همپا می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید این تغییر با انتشار نسخه اج ۹۴ آغاز می‌شود که برای عرضه در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. برنامه گوگل هم تقریبا در همان حوالی زمانی یعنی با انتشار کروم ۹۴ و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد. درست مثل گوگل، مایکروسافت هم اعلام کرده که این تغییر برای مشتریان تجاری آن‌ها شرایط متفاوتی خواهد داشت.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود نوشت:

برای کمک به مشتریان تجاری‌مان که به زمان بیشتری برای مدیریت آپدیت‌ها نیاز دارند، مایکروسافت اج امکان استفاده از سیستم بادوام‌تری موسوم به Extended Stable با دوره آپدیت‌های ۸ هفته‌ای را فراهم می‌کند؛ این امکان فقط برای کاربرانی در دسترس خواهد بود که محیط‌های کنترل‌شده دارند.

آن دسته از مشتریان تجاری که استفاده آپدیت‌های ۸ هفته‌ای را انتخاب نکنند، به‌صورت پیش‌فرض آپدیت‌های ۴ هفته‌ای خواهند داشت. کسانی که از امکان Extended Stable استفاده کنند، همچنان آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید موجود در چرخه ۴ هفته‌ای را می‌گیرند، اما این آپدیت‌ها با سرعت آرام‌تری به دستشان می‌رسد تا امکان مدیریت شرایط را داشته باشند. آپدیت‌های امنیتی هم هر دو هفته یک بار همراه با مهم‌ترین بهینه‌سازی‌های Extended Stable عرضه می‌شود.

مطابق برنامه زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های اج، آپدیت بزرگ بعدی این مرورگر در تاریخ ۱۵ مارس و بعد در ۲۷ آوریل منتشر می‌شود. ولی مایکروسافت از ماه سپتامبر زمان‌بندی آپدیت‌های خود را سریع‌تر می‌کند. مرورگر اج تنها مرورگر مبتنی بر کرومیوم نیست که چرخه آپدیت‌های خود را ۴ هفته‌ای می‌کند. مرورگر Brave هم هفته پیش اعلام کرد که در نظر دارد تا این تغییر را در برنامه زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های خود اعمال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی