ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادگاه به نفع شیائومی رای داد: ممانعت از اعمال محدودیت‌های دولت آمریکا

یک قاضی فدرال آمریکا در دادگاهی بطور موقت مانع از اجرای تحریم‌های وزارت دفاع آمریکا علیه شیائومی شد. بنابراین سرمایه‌گذاران آمریکایی اجباری برای واگذاری دارایی‌های خود در این کمپانی ندارند. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

یک قاضی فدرال آمریکا در دادگاهی بطور موقت مانع از اجرای تحریم‌های وزارت دفاع آمریکا علیه شیائومی شد. بنابراین سرمایه‌گذاران آمریکایی اجباری برای واگذاری دارایی‌های خود در این کمپانی ندارند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در روزهای آخر فعالیتش شیائومی را به همراه ۸ کمپانی چینی دیگر به بهانه ارتباط با ارتش چین، به لیست سیاه وزارت دفاع اضافه کرد. در همین راستا، سرمایه‌گذاران مجبور به فروش دارایی خود در این کمپانی‌ها تا یک تاریخ مشخص شدند. قرار بود این محدودیت‌ها چند روز دیگر اعمال شوند.

با اعلام چنین خبری، شیائومی واکنش نشان داد و علاوه بر اعلام عدم ارتباط با ارتش چین، در واشنگتن شکایتی علیه دولت آمریکا تنظیم کرد تا از این لیست سیاه خارج شود. شیائومی در شکایتش این اقدام دولت واشنگتن را غیرقانونی و خلاف قانون اساسی عنوان کرد و همچنین به این موضوع اشاره داشت که توسط ارتش چین کنترل نمی‌شود.

چند روز پیش مشخص شد که وزارت دفاع آمریکا به علت دریافت یک جایزه دولتی از سوی مدیرعامل شیائومی، «لی جون» و همچنین سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته مانند شبکه 5G و هوش مصنوعی، این کمپانی را در لیست سیاهش قرار داده است.

شیائومی

حالا قاضی «رودلف کنتراس» از نتیجه دادگاه خبر داده. طبق رای دادگاه، پرونده دلایل قانع‌کننده‌ای برای اینکه امنیت ملی در معرض خطر قرار گرفته، ارائه نکرده است. در همین راستا، محدودیتی برای سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در این کمپانی چینی وجود ندارد.

در حال حاضر وزارت دفاع آمریکا نسبت به این رای واکنشی نشان نداده، با این حال سخنگوی شیائومی از آن استقبال کرده. سخنگوی شیائومی، تعیین این کمپانی به عنوان یکی از شرکت‌های تحت کنترل ارتش چین را نامناسب عنوان کرده و از پیگیری پرونده خبر داده:

«شیائومی می‌خواهد از دادگاه درخواست کند که چنین موضوعی را غیرقانونی اعلام کند و بطور دائمی نامگذاری آن به عنوان یک شرکت ارتش چین را حذف کند.»

باید منتظر ماند و دید چینی‌ها می‌توانند به چنین خواسته‌ای دست پیدا کنند و بطور دائمی از این لیست حذف شوند یا اینکه سرنوشتی مشابه هواوی در انتظارشان خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی