ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن با ارائه آپدیت نرم‌افزاری در هر فصل، عملکرد مدل‌های برقی خود را ارتقا می‌دهد

فولکس واگن اعلام کرده دو محصول برقی جدید این شرکت یعنی ID.3 و ID.4 نه تنها به قابلیت آپدیت نرم‌افزاری از راه دور مجهز هستند، بلکه از تابستان 2021 به طور منظم هر سه ماه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

فولکس واگن اعلام کرده دو محصول برقی جدید این شرکت یعنی ID.3 و ID.4 نه تنها به قابلیت آپدیت نرم‌افزاری از راه دور مجهز هستند، بلکه از تابستان 2021 به طور منظم هر سه ماه یک بار، بروزآوری‌های اختصاصی دریافت خواهند کرد.

توماس البریش (Thomas Ulbrich) مدیر بخش توسعه فنی فولکس واگن معتقد است با ارائه آپدیت‌های منظم، می‌توان تمامی مدل‌های سری ID. را در چرخه حیات خود به نرم‌افزاری مشابه با مدل‌های نو تجهیز کرد. وی افزوده آپدیت‌های از راه دور به پدیده‌ای رایج و نرمال در خودروهای آینده تبدیل خواهد شد.

وظیفه ارائه آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری یا همان OTA، به شاخه ID.Digital کمپانی فولکس واگن محول شده؛ این شاخه که عمر زیادی از زمان پایه‌گذاری آن سپری نمی‌شود، در حقیقت تیمی از مهندسین نرم‌افزار است.

شاید بدانید توسعه پلتفرم اختصاصی MEB و هاچبک برقی ID.3 به خاطر وجود برخی مشکلات اولیه نرم‌افزاری با تاخیرهایی همراه شد. این امر فولکس واگن را به فکر آن انداخت که فرایندهای مربوط به توسعه نرم‌افزاری محصولاتش را تا حد امکان به داخل کمپانی منتقل کند.

بررسی‌های اولیه کراس‌اوور الکتریکی ID.4 حکایت از آن دارد با وجود عملکرد خوب این خودرو در سایر بخش‌ها، سیستم اینفوتینمنت آن یک نقطه ضعف بزرگ محسوب شده و از سرعت و پاسخد‌هی مناسبی برخوردار نیست. سیستم اینفوتینمنت این کراس‌اوور جدید به حدی کند و آزاردهنده است که Doug DeMuro یوتیوبر معروف آن را به نمونه‌های تولیدی در سال 2007 تشبیه کرده است!

خودروساز بزرگ آلمانی می‌گوید با آپدیت‌های از راه دور خواهد توانست با سرعت بیشتری نرم‌افزار اعضای خانواده ID را بهبود بخشیده و از لحاظ ارتباط با خودرو تجربه بهتری را برای مالکان رقم بزند.

آنطور که اعلام شده، مدل‌های تولیدی در هفته قبل به نسخه نرم‌افزاری ID.Software 2.1 مجهز هستند. این نسخه در دسترس دارندگان دو مدل ID.3 و ID.4 قرار گرفته و آنها می‌توانند نرم‌افزار خودروی خود را به این نسخه ارتقا دهند.

ناگفته نماند آقای Ralf Brandstätter مدیرعامل برند فولکس واگن معرفی آپدیت‌های از راه دور را گامی بزرگ در راستای تبدیل شدن این شرکت به یک کمپانی تکنولوژی و توسعه مدل‌های تجاری جدید عنوان کرده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی