ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیمباس هالو معرفی شد؛ سبک جدیدی از حمل و نقل شهری پاک با حداکثر ایمنی

اگر کسی به دنبال کارایی یک موتور سیکلت باشد، اما ایمنی یک خودرو را بخواهد، تکلیف چیست؟ به خصوص زمانی که یک محیط بان وظیفه شناس باشد. خب در این مواقع، احساس نیاز به وسیله ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

اگر کسی به دنبال کارایی یک موتور سیکلت باشد، اما ایمنی یک خودرو را بخواهد، تکلیف چیست؟ به خصوص زمانی که یک محیط بان وظیفه شناس باشد. خب در این مواقع، احساس نیاز به وسیله نقلیه‌ای همچون « نیمباس هالو » شکل می‌گیرد.

البته عجله نکنید، ما می‌دانیم که چه در سر شما می‌گذرد. بله طبیعتا این یک موتور سیکلت به نظر نمی‌آید. اما اندکی بیشتر فکر کنید. طبق وب سایت رسمی نیمباس، محصولات آنها در دسته موتور سیکلت‌های برقی جای می‌گیرند. البته با توجه به برخورداری از اتاقک، نیازی به استفاده از کلاه ایمنی یا داشتن گواهینامه موتور سیکلت برای راندن آنها نیست.

نیمباس هالو سیستمی شبیه به اتومبیل‌ها دارد. پدال‌های ترمز و گاز در این وسیله به چشم می‌خورند و غربیلک دایره‌ای فرمان هم تعبیه شده است. اینک وسیله‌هایی همچون نیمباس هالو یا آکو تریک آمده اند تا تصور ما از فیلم‌های علمی تخیلی را واقعیت ببخشند.

البته که این گونه خودروها امروز و سالها زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم، پا به خیابان‌ها گذاشته اند. با ابعادی نزدیک به موتور سیکلت، نیمباس هالو فضای به مراتب کمتری نسبت به یک خودرو اشغال می‌کند.

گول ظاهر و ابعاد کوچک نیمباس هالو را نخورید. این کوچولو از ترکیب استیل مقاوم و آلومینیوم ساخته شده است. حتی 3 کیسه هوا هم در کابین آن گنجانده اند. سنسورهای مختلف نیز در اطراف خودرو تعبیه شده اند که از برخوردهای احتمالی پیش گیری می‌کنند.

شاید جذاب‌ترین ویژگی نیمباس هالو، خم شدن آن به گوشه‌ها باشد. به گونه‌ای که با ورود به پیچ، فرم بدنه یک موتور سیکلت را به خود می‌گیرد و بر روی چرخ‌هایش خم می‌شود. به لطف فناوری بالای این سیستم، تعادل و پایداری خودرو هم به خوبی حفظ می‌گردد.

نیمباس هالو به طور استاندارد با 3 ایربگ عرضه می‌شود. یک عدد در جلو و دو عدد در کناره‌ها. حتی پکیج دستیار پیشرفته راننده (ADAS) هم بر روی این وسیله نقلیه سوار شده است. پکیجی که شامل ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار حرکت بین خطوط و سیستم کنترل کشش می‌شود.

تمام این تجهیزات برای خودرویی در نظر گرفته شده اند که حداکثر سرعت آن، فقط 50 مایل بر ساعت (حدود 80 کیلومتر بر ساعت) است.

به نظر می‌رسد که نیمباس به دنبال توسعه زیر ساخت‌های لازم برای شارژ محصولاتش در شهرهای مختلف است. به این ترتیب، جایگاه‌های شارژ اختصاصی برای نیمباس در شهرهای منتخب، تاسیس خواهند شد.

جدا از این موضوع، نیمباس هالو به یک شارژر خانگی مجهز است که می‌تواند در طول یک شب، به طور کامل باتری‌های خودرو را شارژ کند. یک شارژر 7 کیلو واتی هم به طور جداگانه برای هالو قابل سفارش است که زمان شارژ شدن را تا 2 ساعت کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی