ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی جدید فیسبوک محتوای درون ویدیوها را درک می‌کند

فیسبوک از پروژه‌ای به نام «یادگیری از ویدیوها» رونمایی کرده که در آن، از هوش مصنوعی برای درک و یادگیری صدا، متن و تصویر در ویدیوهای عمومی کاربران در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. فیسبوک با این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

فیسبوک از پروژه‌ای به نام «یادگیری از ویدیوها» رونمایی کرده که در آن، از هوش مصنوعی برای درک و یادگیری صدا، متن و تصویر در ویدیوهای عمومی کاربران در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

فیسبوک با این پروژه چندین هدف را دنبال می‌کند که برای مثال می‌توان به بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی برای پیشنهاد محتوا و اجرای سیاست‌ها اشاره کرد. اگرچه این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما تا به اینجای کار هم عملکرد مناسبی داشته است.

به گفته فیسبوک، از این فناوری برای بهبود پیشنهادات در Reels اینستاگرام استفاد شده و توانسته ویدیوهای مشابه را به کاربران توصیه کند. این فناوری در خطاهای تشخیص گفتار هم نتایج مناسبی از خود نشان داده که می‌تواند ویژگی زیرنویس خودکار را تقویت کند و همچنین شناسایی نفرت‌پراکنی در ویدیوها را ساده‌تر می‌کند.

این شبکه اجتماعی اعلام کرده که این پروژه به عدم وابستگی پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی به داده‌های برچسب‌گذاری شده کمک می‌کند. این پروژه بخشی از تلاش فیسبوک برای ساخت سیستم‌هایی است که همانند انسان‌ها یاد می‌گیرند. در همین راستا، پروژه یادگیری از ویدیوها تجارب جدیدی را فراهم می‌کند، البته این کمپانی جزئیات بیشتری درباره آن‌ها منتشر نکرده است.

فیسبوک

طبق اعلام فیسبوک، این پروژه ویدیوها را در زبان‌های مختلف و تقریبا از هر کشوری می‌بیند. این ویژگی منجر به افزایش دقت سیستم‌های هوش مصنوعی می‌شود. علاوه بر این، با فرهنگ‌ها و زبان‌های کشورهای مختلف سریعتر سازگار می‌شود.

این شبکه اجتماعی در هنگام کار با این هوش مصنوعی، حفظ حریم خصوصی را هم مدنظر قرار می‌دهد. این کمپانی در حال ساخت و حفظ بنیادی برای حریم خصوصی است که از راه‌های خودکار برای حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کند:

«با تعبیه آن در سطح زیرساخت، می‌توانیم بطور مداوم شرایط حفظ حریم خصوصی را در سیستم‌های خود اعمال و همچنین از تلاش‌های مختلف مانند هوش مصنوعی پشتیبانی کنیم. این موضوع شامل حفاظت فنی از داده‌ها در چرخه حیات آن‌ها می‌شود.»

درک آنچه در ویدیوها می‌گذرد، می‌تواند برای سیستم‌های هوش مصنوعی بسیار دشوار باشد. وجود نویز در پس زمینه، درک گفتار و همچنین تغییر زبان را برای چنین سیستم‌هایی سخت می‌کند. با این وجود، فیسبوک می‌خواهد با پروژه جدیدش بر این مشکلات غلبه کند. این شبکه اجتماعی در گذشته هم هوش مصنوعی توسعه داده بود که برای آموزش، به کمک انسانی کمی نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی