ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هک شدن دوربین های امنیتی، برای تسلا دردسر ساز شد

یک حفره امنیتی باعث شده که فایل‌های دوربین‌های هزاران دوربین مدار بسته در سراسر جهان، در اختیار گروهی از هکرها قرار گیرد. از جمله مکان‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت، انبار تامین کنندگان ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

یک حفره امنیتی باعث شده که فایل‌های دوربین‌های هزاران دوربین مدار بسته در سراسر جهان، در اختیار گروهی از هکرها قرار گیرد. از جمله مکان‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت، انبار تامین کنندگان تسلا در شانگهای چین بود.

این دوربین‌ها توسط استارتاپ ورکادا ساخته شده اند. این شرکت مدعی بود که دوربین‌های آنها از هوش مصنوعی بهره می‌برند. همچنین سامانه تشخیص چهره و قابلیت کنترل آنلاین هم برای افزایش ضریب ایمنی، در این دوربین‌ها به کار رفته است.

هنوز مشخص نیست که کدام مشتری‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفته اند، اما ورکادا می‌گوید که تمام دوربین‌های فروخته شده، به سیستم تشخیص چهره مجهز بوده اند. آنچه اکنون مورد انتقاد است را امکان سو استفاده راحت و نفوذ امنیتی به سیستم این دوربین‌ها می‌دانند.

به گزارش بلومبرگ، تسلا به این رسانه گفته که دوربین‌های هک شده، فقط در یکی از سایت‌های تامین کننده ما، نصب شده بودند. تسلا همچنین تاکید کرده که این دوربین‌ها توسط کارخانه شانگهای یا هر یک از فروشگاه‌ها و مراکز خدمات این شرکت، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به نظر می‌رسد که این حمله هکری در منطقه‌ای حساس رخ داده است. چرا که دولت چین استفاده گسترده‌ای از سیستم تشخیص چهره دارد. چین به استفاده از این فناوری بر علیه حقوق بشر هم متهم است.

جالب اینجاست که قبلا هم گزارش هایی از سو استفاده از طریق دوربین‌های ورکادا منتشر شده بود. به گونه‌ای که در سال 2020، کارمندان ورکادا با استفاده از دوربین‌ها برای آزار و اذیت کارمندان خانم در این شرکت، رسوایی به بار آورده بودند. البته ورکادا بعدها کارمندان متخلف را توبیخ کرد. همچنین این شرکت به بلومبرگ گفته که اکنون این نقص امنیتی در مقیاس جهانی بر طرف شده است.

تیلی کوتمن، کسی که ضربه امنیتی به ورکادا را با همراهی دیگر هکرها وارد کرد، گفته که دسترسی به فیلم‌ها و فایل‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها، به آسانی امکان پذیر بوده است. این موضوع، یک هشدار نگران کننده برای تامین کنندگان تسلا، زندان‌ها، مراکز تجاری و بیمارستان‌هاست.

کوتمن ادعا می‌کند که این حملات هکری به هدف نشان دادن اینکه تجهیزات امنیتی تا چه حد، آسیب پذیر هستند، ترتیب داده شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی