ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سگ‌های پلیس کشورهای آمریکای لاتین کرونا را از روی عرق مبتلا تشخیص می‌دهند

از سگ‌ها به خاطر حس بویایی بسیار قوی برای تشخیص مواد مخدر، اسلحه و اجساد استفاده می‌شود. حال نیروهای پلیس در برخی کشورهای آمریکای جنوبی در حال آموزش سگ‌ها برای تشخیص کرونا هستند. پلیس ال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

از سگ‌ها به خاطر حس بویایی بسیار قوی برای تشخیص مواد مخدر، اسلحه و اجساد استفاده می‌شود. حال نیروهای پلیس در برخی کشورهای آمریکای جنوبی در حال آموزش سگ‌ها برای تشخیص کرونا هستند.

پلیس ال سالوادور از رایحه‌های مصنوعی، مشابه بوی عرق مبتلایان به ویروس کرونا، برای آموزش سگ‌ها استفاده می‌کند. پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور می‌خواهد پس از آموزش سگ‌ها به زودی آن‌ها را در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و پاسگاه‌های مرزی بکار گیرد. سگ‌ها به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که فرد مبتلا را تشخیص داده و سپس او را علامت گذاری می‌کنند.

سگ‌ها تا ۳۰۰ میلیون گیرنده بویایی دارند و تحقیقات نشان داده که می‌توانند ویروس را حتی در بیماران بدون نشانه (Asymptomatic) نیز تشخیص دهند. از رایحه‌های مصنوعی علاوه بر کرونا، برای تشخیص مواد مخدر و منفجره نیز استفاده می‌شود.

در کشور ناامن مکزیک که طبق آمارهای رسمی بین سال ۲۰۰۶ و ۲۰۲۰ حدود ۸۰ هزار نفر در آن ناپدید شده‌اند، از رایحه اجساد «عفونی، تازه و غرق شده» برای تعلیم سگ‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این در ایالت سونورا، سازمان‌های دولتی و خصوصی از ۶ سگ برای تشخیص کرونا استفاده می‌کنند و ۳۰ سگ دیگر نیز در حال آموزش دیدن هستند. در بین سگ‌ها نژاد لابرادور، جرمن شپرد، گلدن ریتریور و شپرد بلژیکی به چشم می‌خورد.

در سانتیاگو، پایتخت شیلی، پلیس از سگ‌ها برای تشخیص کرونا استفاده می‌کند و قرار است این رویکرد در شهرهای دیگر نیز بکار گرفته شود.

در قاره اروپا، مقامات جمهوری چک از نرخ موفقیت ۹۵ درصدی سگ‌ها در تشخیص نمونه آلوده به کرونا خبر داده‌اند و از آن به عنوان روشی سریع، موثر و بدون درد نام برده‌اند. در بریتانیا، محققان مرکز Medical Detection Dogs امیدوارند که از قدرت بویایی سگ‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مثل سرطان، پارکینسون و مالاریا استفاده شود. در میامی از سگ‌ها برای شناسایی مبتلایان به کووید-۱۹ پیش از ورود آن‌ها به ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود.

قیمت برخی از سگ‌های تعلیم دیده به طور تقریبی به ۲۴ هزار دلار می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    آفرین به این سگ ها
    لعنت به چین

  • ali
    ali | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    جالب بود?

مطالب پیشنهادی