ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات گسترده جهانی: ویروس کرونا برای زنان باردار خطرات بیشتری دارد

تحقیق جدیدی که در سطح جهانی صورت گرفته و هنوز هم به‌صورت پیوسته در حال انجام است، نشان می‌دهد که زنان باردار نسبت به زنان غیربارداری که در سن مناسب برای بارداری هستند، بیشتر در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

تحقیق جدیدی که در سطح جهانی صورت گرفته و هنوز هم به‌صورت پیوسته در حال انجام است، نشان می‌دهد که زنان باردار نسبت به زنان غیربارداری که در سن مناسب برای بارداری هستند، بیشتر در معرض ابتلا به نمونه‌های شدید کووید-۱۹ قرار دارند و با احتمال بیشتری ممکن است به دستگاه‌های تنفسی نیاز پیدا کنند.

مطالعات دانشگاه بیرمنگام و سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که احتمال ابتلای زنان باردار به نمونه‌های وخیم کووید-۱۹ بالاتر است، به‌خصوص اگر آن‌ها از اقلیت‌های نژادی باشند یا بیماری‌هایی مثل چاقی، فشار خون و دیابت داشته باشند.

این تحقیق که نتایج آن به‌تازگی در BMJ منتشر شده، بخشی از یک مطالعه سیستماتیک دقیق و در حال اجراست که در ماه آوریل ۲۰۲۰ آغاز گردید و اولین نتایجش در ماه اوت ۲۰۲۰ در BMJ به اشتراک گذاشته شد. نتایج این گزارش در واقع از ترکیب ۱۹۲ تحقیق در سراسر جهان به دست آمده است.

گزارش حاضر می‌گوید از هر ۱۰ زن بارداری که به هر دلیلی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا بوده است. در مجموع ۳۳۹ زن باردار به دلایل مختلف به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند (۰.۰۲ درصد از مجموع ۴۱٫۶۶۴ نفری که در این تحقیقات بررسی شده‌اند). البته نرخ زایمان جنین‌های مُرده و مرگ نوزادان در زنانی که مشکوک به ابتلا بوده یا ابتلایشان تایید شده، همچنان پایین است.

رایج‌ترین نشانه بالینی کووید-۱۹ در زنان باردار تب (۴۰ درصد) و سرفه (۴۱ درصد) بوده، ولی اکثر آن‌ها در مقایسه با زنان غیرباردار در سنین تولید مثل، بدون بروز علامت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. افزایش سن، چاقی، نژاد غیرسفید و بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشار خون مزمن و دیابت به عنوان فاکتورهای ریسک در زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده است.

دکتر «جان الوتی» از دانشگاه بیرمنگام می‌گوید: «زنان باردار، خصوصا آن‌هایی که فاکتورهای ریسک را دارند، باید در گروه افراد پرخطر قرار بگیرند. ولی به مادران اطمینان داده می‌شود که خطرات بیماری برای کودکشان بسیار پایین است.»

پروفسور «شکیلا تانگاراتینام» از نویسندگان این تحقیق و یکی از رؤسای مرکز مشارکت سازمان بهداشت جهانی برای سلامت زنان در دانشگاه بیرمنگام می‌گوید: «زنان باردار و کارشناسان بهداشت باید ریسک‌های اضافه کووید-۱۹ برای زنان باردار را در تصمیم‌گیری‌های خود برای توزیع واکسن و برنامه‌های مدیریت بارداری در نظر بگیرند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی