ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از طراح ارشد سابق خود به اتهام فروش اسناد محرمانه شرکت به رسانه‌ها شکایت کرد

اپل از طراح ارشد سابق خود به اتهام فروش اسناد محرمانه و جزئیات محصولات عرضه نشده به یک خبرگزاری شکایت کرد. به گزارش اپل اینسایدر، اپل یکی از طراحان سابق خود به نام «سایمون لنکستر» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اپل از طراح ارشد سابق خود به اتهام فروش اسناد محرمانه و جزئیات محصولات عرضه نشده به یک خبرگزاری شکایت کرد.

به گزارش اپل اینسایدر، اپل یکی از طراحان سابق خود به نام «سایمون لنکستر» (Simon Lancaster) را به فروش اسناد محرمانه و جزئیات محصولات عرضه نشده این شرکت به یک خبرگزاری متهم و از او شکایت کرد. لنکستر این کار را به امید قرار دادن استارتاپ خود در کانون توجهات پس از ترک اپل انجام داده است.

آنطور که در شکایت اپل آمده، ارتباط پنهانی لنکستر و یکی از خبرنگاران با هدف سرقت اسناد سال ۲۰۱۸ شروع شده و تا سال ۲۰۲۰ ادامه یافته است. لنکستر بهار ۲۰۱۹ با این خبرنگار تماس گرفته و از او خواسته تا شایعه عرضه محصولی که «می‌توانسته برای استارتاپ او دردسرساز شود» را بررسی کند. اپل همچنین مدعی است که لنکستر پس از این مکالمه به رابط خود گفته که اگر استارتاپش ۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرد، در مورد آن مقاله‌ای جذاب بنویسد.

در ادامه گزارش نوشته شده که اکتبر ۲۰۱۹، لنکستر به خبرنگار می‌گوید که در حال ترک کردن اپل است. او سپس اسناد محرمانه درباره برخی محصولات اپل را به خبرنگار تحویل داده و خواستار نگارش مقاله‌ای با این عنوان شده است: «طراح کارکشته اپل با سابقه ۱۲ ساله این شرکت را به مقصد استارتاپی جذاب ترک می‌کند». خبرنگار همچنین از لنکستر می‌خواهد تا اطلاعاتی در مورد یکی از پروژه‌های فوق سری اپل با اسم رمز «Project X» فاش کند.

لنکستر ۱۵ اکتبر، نامه استعفای خود را به اپل تحویل می‌دهد اما همچنان رابطه خود با خبرنگار یا خبرنگاران حفظ می‌کند. یک روز بعد، آن‌ها از او می‌خواهند تا برخی اسناد خاص را پیش از ترک اپل سرقت کرده و به آن‌ها تحویل دهد.

اپل همچنین لنکستر را به حضور در یک جلسه محرمانه درباره Project X با وجود تحویل نامه استعفای خود به شرکت متهم کرده که به منظور کسب اطلاعات هر چه بیشتر در مورد این پروژه و افشای آن ها به رسانه‌ها انجام شده است.

اپل همچنین مدعی است که لنکستر از نام کاربری و رمز عبور خود برای دانلود غیرقانونی اطلاعات محرمانه تا آخرین روز کاری خود (نیمه شب اول نوامبر ۲۰۱۹) متهم کرده است. به گفته اپل، لنکستر حتی خارج از شرکت نیز به سیستم‌های اپل وصل شده و برخی اسناد را سرقت کرده است.

سایمون لنکستر سال ۲۰۰۸ در اپل استخدام شد و در طول دوران ۱۱ ساله در این شرکت با سمت مدیر ارشد مواد پیشرفته و معمار طراحی محصول کار کرده است. او سال ۲۰۱۹ پس از ترک اپل، با سمت مدیر محصولات مصرفی در شرکت طراحی مواد Arris Composites مشغول شد. او سابقه کار روی مک بوک پرو ۱۳ اینچی، تاچ بار و همچنین «محصولات عرضه نشده اپل» را در کارنامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی