ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیفون ۱۳ احتمالا با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از راه می‌رسد

سری آیفون ۱۳ که طبق معمول باید پاییز سال آینده معرفی شود، احتمالا علاوه بر سیستم فیس آیدی برای اولین بار از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. اپل از زمان آیفون X ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

سری آیفون ۱۳ که طبق معمول باید پاییز سال آینده معرفی شود، احتمالا علاوه بر سیستم فیس آیدی برای اولین بار از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. اپل از زمان آیفون X حسگر اثر انگشت را از گوشی‌های خود کنار گذاشته بود.

به گفته «اندرو گاردینر» و سه تن از همکاران تحلیل‌گر او در شرکت Barclays، خانواده آیفون ۱۳ ناچ کوچک‌تری خواهد داشت و اسکنر لایدار همچنان محدود به مدل‌های پرو می‌ماند. این شرکت می‌گوید گزارش جدید خود را طی گفتگوهای طولانی با تامین‌کنندگان بازار در هفته‌های اخیر تهیه کرده است.

تحلیل‌گران Barclays باور دارند که کاهش اندازه ناچ در آیفون ۱۳ منجر به فشرده‌تر شدن سیستم نور ساخت‌یافته فیس آیدی می‌شود. البته آن‌ها اشاره می‌کنند که بزرگ‌ترین تغییر احتمالا در سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد، چون اپل ظاهرا می‌خواهد در فیس آیدی از فناوری «زمان پرواز» استفاده کند تا اندازه این سیستم کوچک‌تر شود. این پیش‌بینی با گزارش قبلی مینگ-چی کو مطابقت دارد؛ او گفته بود که حداقل برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ می‌توانند نمایشگری با دوربین سلفی حفره‌ای شبیه گوشی‌های سامسونگ داشته باشند.

تحلیل‌گران شرکت Barclays معتقدند که اپل در آیفون‌های ۲۰۲۱ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند. خبر بازگشت تاچ آیدی چند وقتی است که در شایعات شنیده می‌شود. مینگ-چی کو در سال ۲۰۱۹ گفته بود که اپل در سال ۲۰۲۱ می‌خواهد ترکیبی از فیس آیدی و حسگر اثر انگشت را ارائه کند، ولی در یادداشت اخیر او به این نکته اشاره‌ای نشده بود. «مارک گرمن» از بلومبرگ و «جوآنا استرن» از وال استریت ژورنال هم مدعی شده بودند که اپل مشغول آزمایش حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر روی حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۳ است.

تحلیل‌گران شرکت Barclays اولین کسانی بودند که از حذف آداپتور شارژر در جعبه آیفون ۱۲ خبر دادند. آن‌ها قبلا هم در زمان معرفی آیفون ۸ و آیفون X از عرضه ویژگی True Tone، در زمانی آیفون XS و XR از حذف جک هدفون و در زمان معرفی آیفون ۱۱ از حذف 3D Touch خبر داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khan
    Khan | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    بعد از هزار سال که دیگه GLX هم گوشی با اثرانگشت زیر نمایشگر ساخته خسته نباشه شرکت اپل

مطالب پیشنهادی