ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل واتس‌اپ: اپل نمی‌خواهد هیچ کاربری از اندروید استفاده کند

درگیری میان فیسبوک و اپل همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اقدام مدیرعامل واتس‌اپ که از زیرمجموعه‌های فیسبوک به حساب می‌آید، صحبت‌های تندی را علیه سازنده آیفون مطرح کرده است. او می‌گوید اپل ترجیح می‌دهد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

درگیری میان فیسبوک و اپل همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اقدام مدیرعامل واتس‌اپ که از زیرمجموعه‌های فیسبوک به حساب می‌آید، صحبت‌های تندی را علیه سازنده آیفون مطرح کرده است. او می‌گوید اپل ترجیح می‌دهد که اندروید هیچ کاربری نداشته باشد.

«ویل کاتکات» مدیرعامل واتس‌اپ در مصاحبه با پادکست Big Technology حرف‌های زیادی درباره اپل زده است. او می‌گوید اپل در اجرای قابلیت برچسب‌های حریم خصوصی تبعیض قائل می‌شود و در حقیقت دنبال این است که همه فقط آیفون داشته باشند.: «گمان می‌کنم اپل ترجیح می‌دهد که همه از آیفون استفاده کنند، در واقع این مسئله روشن و واضح است. اگر به جایی مثل ایالات متحده نگاه کنید، می‌بینید که اکثر مردم آیفون دارند، و اگر بقیه هم آیفون داشتند تجربه پیام‌رسانی روی iMessage بهتر می‌شود.»

آقای کاتکات افزود: «مطمئنا یکی از علایق راهبردی اپل این است که مردم از چیزی مثل واتس‌اپ استفاده نکنند چون می‌خواهند مردم گوشی‌های اندرویدی نداشته باشند.» مدیرعامل واتس‌اپ در گفتگو پیرامون برچسب‌های حریم خصوصی گفت صرف‌نظر از اهداف این برچسب‌ها، واتس‌اپ با iMessage رقابت می‌کند و تعداد کاربران آمریکایی iMessage از واتس‌اپ بیشتر است: «وقتی iMessage را دانلود می‌کنید برچسبی نمی‌بینید چون iMessage را دانلود نمی‌کنید و این سرویس به صورت پیش‌فرض روی دستگاه وجود دارد. ما هم به همین اعتراض داشتیم.»

کاتکارت در بخش دیگری از این مصاحبه گفت از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کند: «من از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنم چون اگر به پایگاه کاربری واتس‌اپ نگاه کنید، عمده کاربران ما اندرویدی هستند. من آیپد هم دارم، و تا سال‌ها از آیفون استفاده می‌کردم، اما واقعا می‌خواهم به همان شکلی که خیلی از مردم از محصولاتشان استفاده می‌کنند از دستگاهم استفاده کنم، پس اندروید دارم. بسیاری از مردم از هر دو پلتفرم استفاده می‌کنند یا مدام جابه‌جا می‌شوند چون ما محصولاتمان را برای هر دو پلتفرم می‌سازیم.»

او همچنین ادامه داد: «اگر مردم به سراغ چیزی مثل واتس‌اپ یا سایر سرویس‌ها بروند راحت‌تر می‌توانند بین آیفون و اندروید جابه‌جا شوند.» ولی احتمالا اپل خواهان چنین رویه‌ای نیست و دوست ندارد که کاربران به راحتی بتوانند از اکوسیستم اپل به اندروید مهاجرت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ایلیا نقدی
    ایلیا نقدی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    ن بابا اینم داره عین فیسبوک خودشو خوب جا میزنه ک ورشکست نشه وگرنه شماها نگران نباشید، واتساپ قبل از اینکه بگه میخواد اطلاعاتو با فیسبوک در اشتراک بزاره از قبل همه شو به فیسبوک میفرستاد ولی ب ما نمیگفت!

  • Ali.x
    Ali.x | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

    یادش رفته واتساپ اطلاعات رو میخواست بفرسته فیسبوک خودت اتهام جاسوسی داری
    به علاوه چهارتا قابلیت معمولی رو پیام رسانت نمیاری

مطالب پیشنهادی