ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید ساعت هوشمند هواوی واچ فیت
نقد و بررسی‌

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت ؛ خوش قیمت و با کیفیت

هواوی واچ فیت یکی از گجت‌های جدید هواوی است که در جایگاهی بین ساعت‌های هوشمند گران قیمت‌تر و ردیاب‌های سلامت ارزان‌تر قرار می‌گیرد. هواوی پیش از این ساعت‌های هوشمند واچ جی‌تی ۲ و واچ جی‌تی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

هواوی واچ فیت یکی از گجت‌های جدید هواوی است که در جایگاهی بین ساعت‌های هوشمند گران قیمت‌تر و ردیاب‌های سلامت ارزان‌تر قرار می‌گیرد. هواوی پیش از این ساعت‌های هوشمند واچ جی‌تی ۲ و واچ جی‌تی 2e را هم روانه بازار کرده بود که البته مشابه دیگر ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند هواوی فاقد پشتیبانی از اپ‌های ثالث بودند. واچ فیت نیز همین کمبود را دارد اما در عوض از قابلیت‌های ردیابی سلامتی مشابه واچ جی‌تی 2e بهره می‌برد و در عین حال جمع و جورتر و ارزان‌تر است.

واچ فیت از نمایشگر با کیفیت امولد بهره می‌برد و به لطف GPS، توانایی پایش دقیق‌تر فعالیت‌های ورزشی را دارد. به همین دلیل می‌توانید بدون موبایل و تنها با واچ فیت یک فعالیت ورزشی را شروع نموده و ثبت کنید.

مشخصات هواوی واچ فیت:

  • نمایشگر ویوید امولد ۱.۶۴ اینچ با رزولوشن ۴۵۶ در ۲۸۰ پیکسل
  • سیستم عامل لایت او اس - سازگار با اندروید ۵.۰ به بعد و iOS 9.0 به بعد
  • شارژدهی باتری با استفاده معمول تا ۱۰ روز
  • مجهز به GPS داخلی
  • حافظه داخلی ۴ گیگابایت
  • ردیابی ۹۶ فعالیت ورزشی و تشخیص و ثبت خودکار ۶ فعالیت از جمله دو،‌ پیاده‌روی و الیپتیکال
  • مقاومت تا عمق ۵۰ متری آب
  • وزن ساعت همراه با بند ۳۴ گرم
  • ابعاد ۴۶ در ۳۰ در ۱۰.۷ میلی‌متر
  • سایر قابلیت‌ها: پایش خواب، سنجش میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2)، حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max) و ضربان قلب، مجهز به سنسورهای شتاب‌سنج،‌ ژیروسکوپ و نور سنج
  • عرضه در رنگ‌های بدنه و بند مشکی، بدنه رزگلد و بند نارنجی، بدنه رزگلد و بند صورتی، بدنه نقره‌ای و بند سبز
  • قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان
  • فرم‌ور مدل مورد بررسی: ۱.۰.۳.۲۰ و نسخه اپ هواوی Health در این بررسی: ۱۰.۱.۱.۳۱۲

بررسی ویدیویی

طراحی و سخت‌افزار

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

مدلی از هواوی واچ فیت که به دست ما رسیده بدنه و بند مشکی رنگ دارد و دور قاب ساعت را یک فریم به رنگ تیتانیومی پوشانده است. در اولین نگاه به ساعت متوجه شباهت بسیار زیاد آن به اپل واچ و زیبایی و کیفیت ساخت بالا می‌شوید. شیشه روی ساعت قوس بسیار کمی دارد و در لبه‌ها هم با قوس کمی به فریم می‌رسد. فریم اطراف با این که ظاهری فلزی دارد اما در اصل از پلاستیک ساخته شده است. در سمت راست فریم هم یک کلید فیزیکی تعبیه شده و در کنار آن یک سوراخ عجیب به چشم می‌خورد که مشخص نیست چه کاربردی دارد.

در زیر ساعت حسگر سنجش ضربان قلب و نیز دو پین ظریف برای اتصال شارژر مغناطیسی قرار گرفته است. ضخامت ساعت ۱۰.۷ میلی‌متر و وزن ساعت به همراه بند تنها حدود ۳۴ گرم است و روی دست، باریک و بسیار راحت حس می‌شود. بند ساعت، جنسی سیلیکونی دارد و به نظر با کیفیت و با دوام می‌رسد اما امکان تعویض آن با مدل‌های استاندارد موجود در بازار وجود ندارید. هواوی واچ فیت همچنین تا عمق ۵۰ متری آب مقاومت می‌کند. البته به گفته هواوی استفاده از آن در غواصی و در شرایط پاشش قدرتمند آب پیشنهاد نمی‌شود اما با خیال راحت می‌توانید با ساعت شنا کنید.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

نمایشگر با کیفیت، از دیگر نقاط قوت هواوی واچ فیت است. نمایشگر ابعاد ۱.۶۴ اینچی دارد و نسبتا کشیده است. ابعاد نمایشگر و نسبت آن به گونه‌ای است که به خوبی اطلاعات مورد نیاز را به نمایش می‌گذارد و در عین حال کار با آن هم ساده است. رزولوشن نمایشگر ۲۸۰ در ۴۵۶ پیکسل و تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ است و بسیار با کیفیت و خوش آب و رنگ به نظر می‌رسد. با این حال یکی از نکات منفی طراحی این است که نمایشگر در وسط دستگاه قرار نگرفته و مشابه برخی از موبایل‌های اقتصادی این روزهای بازار، حاشیه پایینی پهن‌تری دارد و نمایشگر کمی به سمت بالای دستگاه متمایل است. البته از آنجایی که بیشتر بخش‌های رابط کاربری رنگ مشکی دارد، حاشیه‌ها به چشم بسیاری از کاربران نمی‌آید و تنها در نور شدید متوجه آنها می‌شوید.

ساعت هوشمند هواوی همچنین به حسگر نور نمایشگر مجهز شده اما در صورت تمایل می‌توانید روشنایی را به طور دستی و در ۵ سطح تنظیم کنید. روشنایی نمایشگر حتی زیر نور شدید بسیار خوب است و حسگر نور هم عملکرد خوبی دارد. مورد دیگری که کار با ساعت را بسیار راحت و لذت بخش می‌کند، جنس شیشه نمایشگر است که باعث می‌شود انگشت بسیار نرم و روان روی آن حرکت کند و لیز بخورد.

هواوی واچ فیت از طریق بلوتوث ۵.۰ به گوشی موبایل متصل می‌شود. ساعت همچنین فاقد اسپیکر و میکروفن است و به همین دلیل نمی‌توانید با آن مکالمه کنید. در کل باید گفت که طراحی زیبا و با کیفیت هواوی واچ فیت از نقاط قوت آن است و آن قدر راحت روی دستتان می‌نشیند که می‌توانید برای استفاده در تمام روز روی آن حساب کنید. نمایشگر خوش آب و رنگ هم از مزایای مهم این ساعت هوشمند است. واچ فیت همچنین فاقد حسگر فشار سنج (برای سنجش ارتفاع از سطح دریا) و قطب نما است.

تجربه کاربری

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

هواوی واچ فیت مشابه ساعت‌های سری واچ جی‌تی هواوی، از سیستم عامل «لایت او اس» بهره می برد. سادگی این سیستم عامل شارژدهی بسیار خوب ساعت را به همراه دارد و در عین حال بر خلاف ساعت‌های سری واچ جی‌تی، تمام بخش‌های رابط کاربری، بسیار نرم و روان و تقریبا بدون لگ اجرا می‌شود. با این حال سیستم عامل هواوی محدودیت‌هایی هم دارد و بر خلاف ساعت‌های مبتنی بر سیستم عامل تایزن سامسونگ یا اندروید ور، امکان نصب اپ‌های ثالث را به شما نمی‌دهد. البته ساعت، از قابلیت‌های پایه دیگر ساعت‌ها بهره می‌برد و حتی امکاناتی اضافه‌تر را هم در اختیارتان می‌گذارد.

هواوی واچ فیت امکان پایش خواب، ضربان قلب،‌ اشباع اکسیژن خون و استرس را دارد و به کمک GPS فعالیت‌های ورزشی را با دقت بالایی ثبت می‌کند. البته یکی از قابلیت‌های پایه تمامی ساعت‌های هوشمند یعنی نمایش آب و هوا، مشابه برخی از دیگر ساعت‌های هواوی در واچ فیت هم به درستی کار نمی‌کند و ظاهرا تنها در برخی از کشورهای دیگر کارکرد درستی دارد. نمی‌دانم چرا حتی بعد از سال‌ها، هواوی تلاشی برای رفع این مشکل برای کاربران پر تعداد ایرانی نمی‌کند.

اولین راه اندازی هواوی واچ فیت روی اندروید ساده است اما روی آیفون گاه به خطا بر می‌خورد و مجبور به طی کردن دوباره فرایند جفت کردن ساعت با گوشی می‌شوید. برای راه‌اندازی، کافی است ساعت را روشن کنید، اپلیکیشن Health هواوی را نصب و در نهایت در بخش اضافه کردن گجت جدید، HUAWEI WATCH FIT را انتخاب نمایید. البته برای ردیابی دقیق‌تر فعالیت‌ها باید مشخصاتی از جمله قد، وزن، تاریخ تولد و جنسیت را هم در اپلیکیشن وارد کنید. من سال‌ها با اپلیکیشن هواوی Health کار کرده‌ام و با قابلیت‌ها و امکانات آن آشنا هستم و معتقدم اپلیکیشن Health هواوی از نظر طراحی، یکی از بهترین‌ها برای گجت‌های سلامت محور است.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

اپلیکیشن هواوی Health طراحی ساده‌ای دارد و کار با آن بسیار راحت است. از منوی پایین اپلیکیشن به ۴ صفحه اصلی دسترسی دارید. در صفحه اول (با نام Health) اطلاعاتی از جمله تعداد قدم‌های روزانه، مسافت طی شده کالری مصرف شده، ضربان قلب، وضعیت خواب شب گذشته، میزان استرس و میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2) نمایش داده می‌شود و البته کارت‌های پایین صفحه را می‌توانید به دلخواه خود حذف کرده یا اضافه کنید. با لمس کردن هر یک از این گزینه‌ها هم نمودارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه نشان داده می‌شوند. برای مشاهده اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی ثبت شده باید به صفحه دوم (Exercise) بروید. کمی بعد‌تر با جزئیات بیشتر به این بخش می‌پردازم.

در صفحه سوم (Devices)، گجت‌های سلامتی متصل به گوشی نشان داده می‌شوند و با کلیک روی هر یک از آنها می‌توانید به صفحه تنظیمات هر گجت دسترسی داشته باشید. در صفحه تنظیمات هواوی واچ فیت،‌ میزان باتری و برخی از اطلاعات سلامتی نمایش داده می‌شوند. در این بخش همچنین می‌توانید انتخاب کنید که اعلان کدام یک از اپلیکیشن‌ها روی ساعت نمایش داده شود. بازگشت به تنظیمات کارخانه و آپدیت فرم‌ور هم از این جا امکان پذیر است. در نهایت در صفحه آخر (Me) امکان تنظیم مشخصات شخصی (قد، سن، وزن و ...)، اتصال به سرویس‌های ردیاب سلامت دیگر از جمله گوگل فیت و MyFitnessPal (تنها در برخی از کشورها کار می‌کند) و البته قابلیت مهم محدوده ضربان قلب مجاز در نظر گرفته شده است. با استفاده از قابلیت آخر می‌توانید حداکثر ضربان قلب مجاز خود را تنظیم کنید تا در صورت افزایش ضربان برای مدتی مشخص، ساعت به شما اخطار دهد.

دقت شمارش قدم‌های هواوی واچ فیت بسیار خوب است و به ندرت به خطا می‌افتد. با این حال اپلیکیشن، تعداد قدم‌های ساعت و گوشی موبایل را با هم ترکیب می‌کند و میانگین منطقی از آنها را نشان می‌دهد و نمی‌توانید تنها ساعت را برای شمارش قدم‌ها انتخاب کنید.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

پس از راه اندازی اولیه، صفحه هوم ساعت نمایش داده می‌شود و می‌توان با لمس و نگه داشتن روی این صفحه، از بین تنها ۱۲ واچ‌فیس انتخاب کرد. برخی از واچ‌فیس‌ها قابلیت شخصی سازی را در اختیارتان می‌گذارند و امکان انتخاب موارد قابل نمایش (از جمله وضعیت آب و هوا، مسافت طی شده، کالری مصرف شده، ضربان قلب فعلی، میزان استرس و ...) را دارید. علاوه بر این در منوی تنظیمات ساعت، ۶ واچ فیس برای نمایشگر همیشه روشن در نظر گرفته شده؛ البته استفاده از این قابلیت شارژدهی باتری را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. صفحات دیگر ساعت یا به عبارتی ویجت‌ها از طریق سوایپ به چپ یا راست در دسترس هستند و از صفحه تنظیمات امکان اضافه یا حذف کردن ویجت‌ها یا تغییر ترتیب آنها وجود دارد. ویجت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • نمودار ضربان قلب ۲۴ ساعته و مقدار فعلی، حداقل و حداکثر ضربان
  • سنجش میزان اشباع اکسیژن خون (spO2)
  • نمودار استرس ۲۴ ساعته و مقدار فعلی، حداقل و حداکثر
  • وضعیت آب و هوای فعلی
  • میزان خواب شب گذشته
  • نمودار فعالیت‌های ورزشی روزانه
  • کنترل موسیقی گوشی موبایل از روی ساعت

در صفحه هوم می‌توانید با سوایپ به پایین به قابلیت‌هایی از جمله عدم مزاحمت (Do not disturb)، افزایش زمان روش ماندن نمایشگر به ۵ دقیقه، پیدا کردن گوشی موبایل، آلارم و تنظیمات دسترسی داشته باشید یا تاریخ، میزان باتری ساعت و وضعیت اتصال به بولوتوث گوشی را مشاهده کنید. برای بازگشت به یک صفحه قبل کافی‌ست از لبه سمت چپ نمایشگر، به سمت راست سوایپ کنید. کلید فیزیکی قرار گرفته در فریم سمت راست برای بازگشت به صفحه هوم کاربرد دارد و وقتی که در صفحه هوم باشید و این کلید را فشار دهید صفحه اپلیکیشن‌های ساعت از جمله شروع یک فعالیت ورزشی، سنجش ضربان قلب و استرس و تنظیمات ساعت نمایش داده می‌شوند. البته باید اشاره کنم که اگر اپ‌هایی از جمله پایش ضربان قلب، استرس و خواب را از این منو اجرا کنید، در مقایسه با ویجت‌ها امکان مشاهده اطلاعات کامل‌تر را دارید.

اعلان‌ها با سوایپ از پایین به بالا (در صفحه هوم ساعت) نمایش داده می‌شوند. هواوی واچ فیت در کل می‌تواند ۱۰ اعلان آخر را نمایش دهد و امکان پاسخ دادن به پیام‌ها را ندارید. اندازه فونت‌های اعلان‌ها بسیار مناسب است و حتی حین راه رفتن هم به سادگی قابل خواندن هستند. ساعت همچنین از اعلان‌های فارسی پشتیبانی می‌کند ولی اگر در اعلان‌های فارسی، نیم فاصله وجود داشته باشد، جمله‌ها را به هم می‌ریزد.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

در منوی تنظیمات ساعت، گزینه‌هایی به چشم می‌خورد که پیش از این در ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند هواوی و آنر ندیده بودم؛ البته احتمال دارد برخی از این موارد، با آپدیت فرم‌ور به دستگاه‌های قدیمی‌تر هواوی و آنر هم اضافه شده باشد. از گزینه‌های مفید، تنظیم زمان به خواب رفتن ساعت به طور خودکار است که عملکرد بسیار خوبی هم دارد. با این حال همان طور که گفتم همچنان می‌توانید این زمان را به طور دستی بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه تنظیم کنید. مشابه بسیاری از ساعت‌های دیگر امکان تنظیم شدت ویبره هم در نظر گرفته شده اما از نظر من حداکثر شدت ویبره می‌توانست قوی‌تر باشد.

هواوی واچ فیت امکان پایش ۹۶ فعالیت ورزشی از جمله شنا، پیاده‌روی، یوگا،‌ پیلاتس و بسیاری از ورزش‌های خاص و گاه عجیب و غریب از جمله پرتاب دارت و ماهیگیری را هم شامل می‌شود. برای آغاز یک فعالیت ورزشی باید به منوی ساعت رفته و از قسمت Workout یک فعالیت را انتخاب کنید. اما یکی از قابلیت‌های مفید ساعت، ۱۲ گروه تمرین ورزشی از جمله برای ریلکس کردن شانه و گردن، چربی سوزی سریع، ورزش‌های پا و ... هستند. با انتخاب هر یک از این ۱۲ مورد، تعدادی فعالیت ورزشی به شکل انیمیشنی روی ساعت نمایش داده می‌شوند که باید در زمان بندی مشخص هر کدام را انجام دهید. این گروه فعالیت‌ها معمولا ۲۰ دقیقه یا کمتر زمان می‌برند و به کار افرادی می‌آیند که فرصت چندانی برای رفتن به باشگاه و ورزش منظم ندارند. در ادامه، نتیجه ثبت یک پیاده روی در اپلیکیشن Health مشاهده می‌کنید.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

در اپلیکیشن، برای یک فعالیت پیاده‌روی، اطلاعاتی از جمله نقشه مسیر ثبت شده توسط GPS، میزان کالری مصرف شده، نمودارهای ضربان قلب، حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max)، متوسط سرعت و زمان سپری شده برای گرم کردن، چربی سوزی و ... نمایش داده می‌شود. بسیاری از این این اطلاعات در ساعت هم قابل مشاهده هستند اما اپلیکیشن Health، جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یکی از مشکلات عجیبی که به آن بر خوردم به تفاوت اطلاعات نمایش داده شده در ساعت، در مقایسه با اپلیکیشن مربوط بود. اگر نمودار محدوده ضربان قلب در ساعت را با نمودار نمایش داده شده در اپلیکیشن مقایسه کنید متوجه می‌شوید که گاه در ساعت، تمام محدوده ضربان قلب را در بالاترین حد (Extreme) یعنی بین ۱۷۱ تا ۱۹۰ بار در دقیقه نمایش می‌دهد؛‌ در حالی که اطلاعات موجود در اپلیکیشن صحیح است. به نظر می‌رسد این مشکل با یک آپدیت فرم‌ور قابل حل باشد.

زمانی که پایش یک فعالیت ورزشی را فعال می‌کنید، از روی ساعت امکان دسترسی به صفحه هوم را از دست می دهید و تنها می‌توانید پخش موسیقی روی گوشی را کنترل کنید.

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

سنجش ضربان قلب هواوی واچ فیت دقت بالایی دارد. در مورد ویژگی پایش خواب  TruSleep 2.0، هواوی ادعا می‌کند با موسسات مطرح فعال در حوزه سلامت همکاری کرده تا امکان شناسایی چندین نوع اختلال خواب فراهم گردد. با فعال کردن قابلیت TruSleep 2.0 مراحل خواب از جمله عمیق، سبک، REM، چُرت‌های میان روز و نیز بیداری‌های میان خواب تشخیص داده می‌شود. در نهایت اپلیکیشن بسته به شرایط خواب، تا بیش از ۲۰۰ پیشنهاد برای بهبود خواب ارائه می‌دهد؛ مثلاً کوتاه کردن خواب نیمروزی یا تاریک کردن محل خواب. یکی از مشکلاتی که پیش از این با پایش خواب مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند دیگر هواوی و آنر داشتم خطای تشخیص بیداری‌های میان خواب بود. هواوی واچ فیت هم با این مشکل مواجه می‌شود اما دقت این مدل در مقایسه با ساعت‌های قبلی از جمله هواوی واچ جی‌تی ۲ و آنر بند ۵ بهبود یافته است.

از قابلیت‌های جالب و مفید دیگر ساعت که باید به آن اشاره کنم یاد‌آور تحرک به دلیل نشستن بیش از حد است. بسیاری از ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند موجود در بازار این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهند اما هواوی پا را چند قدم فراتر گذاشته و امکانات کاربردی را به این قابلیت افزوده است. زمانی که بیش از حد نشسته باشید، ساعت، ۵ ورزش ۲۰ ثانیه‌ای را پیشنهاد می‌‌کند و مهم‌تر این که با انیمیشن‌های ساده و قابل فهم، نحوه انجام فعالیت را هم به شما نشان می‌دهد. هواوی واچ فیت همچنین امکان کنترل موسیقی پخش شده روی گوشی را دارد و می‌توانید آهنگ را متوقف کرده یا ادامه دهید، ولوم را کم و زیاد کنید، به آهنگ قبلی و بعدی بروید و اطلاعات نام آهنگ را روی ساعت ببینید.

از مشکلات ساعت باید به دقت پایین حسگر سنجش اشباع اکسیژن خون اشاره کرد. خطای حسگر در حدی است که گاه در دو بار سنجش پشت سر هم، یک بار ۹۱ و بار دیگر ۹۹ درصد نشان داده می‌شود. البته هواوی تاکید می‌کند که نباید روی اطلاعات این حسگر برای استفاده‌های پزشکی حساب کرد و من هم پیشنهاد می‌کنم با توجه به این میزان خطا، کلا قید استفاده از آن را بزنید.

در کل باید گفت که رابط کاربری هواوی واچ فیت طراحی بسیار ساده و قابل درکی دارد و تقریبا بدون هیچ گونه لگ و کندی اجرا می‌شود. شخصی سازی سیستم عامل با این که در مقایسه با ساعت‌های هوشمند قبلی هواوی پیشرفت‌هایی داشته اما همچنان به دلیل فقدان امکان نصب اپ‌های ثالث عقب‌تر از رقبای گران قیمت‌تر مبتنی بر تایزن یا اندروید ور قرار می‌گیرد. با این حال قابلیت‌هایی که این ساعت ارائه می‌کند برای بیشتر کاربران کافی است. همچنین در صورتی که ساعت را با آیفون جفت کنید برخی از قابلیت‌ها از جمله کنترل موسیقی، غیر قابل استفاده است.

باتری و شارژ

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

ساعت‌های قبلی هواوی از جمله واچ جی‌تی ۲،‌ با وجود شارژدهی بالا اما از لگ و کندی بیش از حد رابط کاربری رنج می‌برند. واچ فیت اما رابط کاربری روان‌تری دارد و در عوض شارژدهی آن هم کمتر است. به گفته هواوی با یک بار شارژ و با استفاده معمول از واچ فیت، می‌توانید تا ۱۰ روز از آن استفاده کنید و اگر استفاده سنگین داشته باشید، این میزان به ۷ روز کاهش می‌یابد که باز هم بسیار خوب است. همچنین به گفته هواوی اگر به طور پیوسته، یک فعالیت ورزشی را با GPS پایش کنید، با یک بار شارژ تا ۱۲ ساعت همراهتان است. من برای سنجش میزان شارژدهی، در شرایط زیر از ساعت استفاده کردم:

  • در دست داشتن ساعت به مدت متوسط ۲۰ ساعت در روز (از جمله در زمان خواب)
  • فعال بودن قابلیت پایش خواب TruSleep 2.0 و پایش دائمی ضربان قلب
  • مجموعا یک ساعت پایش فعالیت‌های ورزشی با GPS (پیاده‌روی)
  • فعال بودن قابلیت روشن شدن نمایشگر با چرخش دست
  • تنظیم روشنایی ساعت روی حالت خودکار
  • غیر فعال بودن نمایشگر همیشه روشن
  • خاموش شدن نمایشگر روی حالت خودکار
  • حداکثر قدرت ویبره
  • اتصال ساعت از طریق بلوتوث به گوشی در حدود ۱۸ ساعت در روز
  • مجموعا ۱۵ بار سنجش اشباع اکسیژن خون
  • مشاهده اعلان‌های گوشی روی ساعت به تعداد حدود ۲۰ بار در روز

در این شرایط با یک بار شارژ، هواوی واچ فیت در حدود ۷.۵ روز دوام آورد که با توجه به قابلیت‌های ساعت، میزان بسیار خوبی محسوب می‌شود.

برای شارژ ساعت باید پایه مغناطیسی را به زیر ساعت متصل کنید و البته مشابه بیشتر ساعت‌های هوشمند دیگر، در جعبه ساعت خبری از شارژر نیست. به گفته هواوی با ۵ دقیقه شارژ کردن ساعت می‌توانید برای یک روز از آن استفاده کنید. در عمل شارژ ساعت بسیار سریع انجام می‌شود و تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا شارژ باتری به ۳۰ درصد برسد. شارژ تا ۵۰ درصد هم کلا یک ربع زمان می‌برد و برای شارژ کامل تنها یک ساعت نیاز است.

سخن پایانی

بررسی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

همان طور که گفتم هواوی واچ فیت جایگاهی بین مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند هواوی دارد اما با توجه به بهره بردن از بسیاری از قابلیت‌های ساعت‌های گران‌تر این کمپانی و البته نمایشگر با کیفیت و نسبتا بزرگ، بیشتر به ساعت‌های هوشمند نزدیک است. واچ فیت، اگرچه برای پایش فعالیت‌های ورزشکاران حرفه‌ای به پای ساعت‌های پیشرفته‌تر برندهایی از جمله گارمین نمی‌رسد اما در رده قیمت خود و حتی رده‌های بالاتر، یکی از کامل‌ترین و بهترین‌ها است.

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند خوش ساخت، شیک، راحت و با کیفیت هستید که به لطف GPS توانایی پایش دقیق‌تر فعالیت‌های ورزشی را داشته باشد، هواوی واچ فیت یکی از بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب‌هاست و خرید آن را پیشنهاد می‌کنم. از مزایای این ساعت که در کمتر مدلی در این رده قیمت دیده می‌شود راهنمایی‌های انیمیشنی فعالیت‌ها است. این ویژگی به خصوص در دوران کرونا به کار افرادی می‌آید که قصد رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند و می‌‌خواهند در منزل و در مدتی نسبتا کوتاه، ورزش‌هایی بدون نیاز به لوازم ورزشی انجام دهند.

ولی اگر به دنبال ساعتی با امکان پخش موسیقی به طور مستقل هستید می‌توانید به سراغ ساعت‌های دیگر هواوی از جمله واچ جی‌تی ۲ (بررسی دیجیاتو) یا آنر مجیک واچ ۲ (بررسی دیجیاتو) بروید. اگر پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ثالث هم برایتان اهمیت دارد بهتر است در پی خرید مدل‌هایی از جمله سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ (بررسی دیجیاتو) یا گلکسی واچ ۳ با سیستم عامل تایزن یا ساعت‌هایی با سیستم عامل اندروید ور باشید. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که این ساعت‌ها قیمتی به مراتب بالاتر از هواوی واچ فیت دارند.

 

خرید ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

 

مزایا
  • طراحی زیبا
  • نمایشگر با کیفیت
  • قرارگیری بسیار راحت روی دست
  • تنوع بالای فعالیت‌های ورزشی قابل پایش
  • رابط کاربری روان
  • نمایشگر همیشه روشن
  • طراحی خوب اپلیکیشن هواوی Health
  • شارژدهی باتری خوب
  • قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها
  • مجهز به GPS
  • راهنمای تمرینات ورزشی با انیمیشن
  • شارژ در مدت زمان کوتاه
معایب
  • عدم پشتیبانی از اپ‌های ثالث
  • مشکلات هر چند کم در نمایش اعلان‌های فارسی
  • واچ فیس‌های محدود
  • مشکلات نمایش وضعیت آب و هوا
  • عدم امکان استفاده از بندهای استاندارد
  • دقت بسیار پایین سنجش اشباع اکسیژن خون
  • بدنه پلاستیکی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ali m
    ali m | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

    سلام به نظر شما هواوی واچ فیت بهتره یا gts 2 mini؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی