ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک نسل جدید پردازنده‌های Core i5 اینتل افشا شد: رقیب سرسخت AMD

اینتل به‌زودی نسل جدید پردازنده‌هاش موسوم به «راکت لیک» را وارد بازار می‌کند. حالا نتایج بنچمارک دو مدل از پردازنده‌های Core i5 اینتل به اینترنت راه پیدا کرده‌اند که مربوط به Core i5-11600KF و Core i5-11400F ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

اینتل به‌زودی نسل جدید پردازنده‌هاش موسوم به «راکت لیک» را وارد بازار می‌کند. حالا نتایج بنچمارک دو مدل از پردازنده‌های Core i5 اینتل به اینترنت راه پیدا کرده‌اند که مربوط به Core i5-11600KF و Core i5-11400F می‌شود که هر دو دارای ۶ هسته هستند.

پردازنده‌های Core i5 اینتل محبوب بالایی در بازار دارند و اکثر کاربران به علت قیمت و عملکرد مناسب به سراغ آن‌ها می‌روند. نسل جدید آن‌ها باید با پردازنده‌های سری رایزن ۵ شرکت AMD شامل 5600X و ۵۶۰۰ رقابت کنند که این تراشه‌ها هم از ۶ هسته و ۱۲ رشته بهره می‌برند.

پردازنده اینتل Core i5-11600K دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته خواهد بود و باید با Ryzen 5 5600X رقابت کند. این تراشه اینتل از فرکانس بوست تک هسته‌ای ۴.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد و این فرکانس برای تمام هسته‌ها به ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده همچنین دارای ۱۲ مگابایت حافظه کش L3 و ۳ مگابایت حافظه کش L2 خواهد بود. توان طراحی حرارتی آن به ۱۲۵ وات می‌رسد.

پردازنده‌های Core i5 اینتل

در صورتی که اینتل تغییری در قیمت‌گذاری خود ایجاد نکند، این تراشه مانند نسل گذشته‌اش با قیمت ۲۶۰ دلار وارد بازار می‌شود که ارزان‌تر از Ryzen 5 5600X با قیمت ۲۹۹ دلار خواهد بود.

پردازنده بعدی، اینتل Core i5-11400F با ۶ هسته و ۱۲ رشته است. همانطور که می‌توان حدس زد، فرکانس بوست این تراشه نسبت به برادرش کمتر است. فرکانس بوست تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای این پردازنده به ترتیب به ۴.۴ و ۴.۲ گیگاهرتز می‌رسد. توان طراحی حرارتی این پردازنده برابر ۶۵ وات است.

پردازنده‌های Core i5 اینتل

به سراغ نتایج بنچمارک‌های این پردازنده‌ها می‌رویم. اول از همه باید بگوییم که این پردازنده‌های Core i5 اینتل به علت استفاده از حرف F، فاقد گرافیک مجتمع هستند.

پردازنده‌های Core i5 اینتل

سیستم موجود در این بنچمارک‌ها دارای مادربورد گیگابایت Z49 AORUS Ultra و ۱۶ گیگابایت رم DDR-3600 است و همچنین از سیستم خنک‌کننده مایع با توان ۳۵۰ وات بهره می‌برد.

در بنچمارک AIDA64، پردازنده اینتل Core i5-11600KF حداکثر دمای ۸۵ درجه سلسیوس و حداکثر مصرف توان ۲۱۰ وات را تجربه کرده. نسخه دیگر، Core i5-11400 به ترتیب دارای حداکثر دما و توان ۷۰ درجه سلسیوس و ۱۴۵ وات بوده است.

پردازنده‌های Core i5 اینتل

طبق نتایج بنچمارک‌ها، اختلاف کمی میان عملکرد نسل جدید پردازنده‌های Core i5 اینتل به چشم می‌خورد. علاوه بر این، با عرضه این محصولات شاهد رقابت سنگینی میان اینتل و AMD خواهیم بود و شاید اینتل بتواند دوباره سهمش را در بازار افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی