ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل تویوتا علاوه بر تسلا، اپل را هم دست کم گرفته است

شرکت خودروسازی تسلا که به عنوان یک استارتاپ جدید توسط ایلان ماسک تاسیس شد، تقریبا در دو دهه پیش، هرگز تهدیدی جدی برای کمپانی‌های خودروسازی بزرگ دنیا نبوده است. اما در جولای 2020 برای اولین ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

شرکت خودروسازی تسلا که به عنوان یک استارتاپ جدید توسط ایلان ماسک تاسیس شد، تقریبا در دو دهه پیش، هرگز تهدیدی جدی برای کمپانی‌های خودروسازی بزرگ دنیا نبوده است. اما در جولای 2020 برای اولین بار، این کمپانی کالیفرنیایی توانست با عبور از تویوتا، عنوان ارزشمند‌ترین خودروساز جهان را به دست بیاورد. ارزش تقریبی تسلا را چیزی معادل با 206 بیلیون دلار تخمین زده اند، اما ظاهرا مدیرعامل تویوتا هنوز تسلا را جدی نگرفته است و حتی تهدید خودروساز شدن اپل نیز مد نظر قرار نمی دهد.

کمپانی تویوتا که در همان ماه، 202 بیلیون دلار ارزش گذاری شده بود، تویوتا چندان این شرکت نوپای آمریکایی را جدی نمی‌گیرد. اخیرا آکیو تویودا، مدیر عامل کمپانی بزرگ تویوتا، در یک نشست خبری با بلومبرگ گفته بود که تسلا یک خودروساز واقعی نیست. حتی اگر تسلا را هم نادیده بگیریم، نمی‌توانیم از تلاش دیگر شرکت تکنولوژی آمریکایی برای ورود به عرصه خودروسازی چشم پوشی کنیم. به خصوص زمانی که این شرکت، یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان باشد. درباره اپل صحبت می‌کنیم، شرکتی که در سال گذشته، مجموعا 242.2 بیلیون دلار قیمت گذاری شد.

در حالی که از ابتدای امسال، شایعاتی پیرامون همکاری هیوندای با اپل در ساخت خودرو به گوش می‌رسید، اما با گذر زمان، این شایعه‌ها از سوی دو طرف تکذیب شد. سپس رسانه‌ها از تماس اپل با نیسان برای آغاز همکاری در ساخت خودرو خبر دادند، اما این برنامه هم تا به امروز به هیچ نقطه مشخصی نرسیده است.

نکته جالب اینجاست که مقامات تویوتا بعد از واکنش تند نسبت به تسلا، این بار هم ورود اپل به حوزه خودرو را مورد تمسخر قرار داده اند. به گونه‌ای که در مصاحبه‌ای دیگر از مدیران این شرکت با بلومبرگ، آکیو تویودا گفته است: « فرض بر اینکه آنها بتوانند خودرو بسازند، خیلی دوست دارم ببینم که چگونه می‌توانند تا 40 سال مشتریان خود را حفظ کنند.»

اگرچه آینده خودرو اپل، فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به احتمال زیاد در همین دهه پیش رو، شاهد معرفی آن به بازار خواهیم بود و با توجه به نفوذ زیاد این برند در بین مردم کشورهای مختلف، می‌توان وقوع یک انقلاب جدید در صنعت و بازار خودرو را پیش بینی کرد.

با این حساب، بهتر است غول‌های خودروسازی جهان هم، بیشتر ورود شرکت‌های فناوری به حوزه خودروسازی را جدی بگیرند و زیاد به دارایی‌ها و اعتبار خود، مغرور نباشند. چرا که هیچ کس از فردا خبر ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pooya1380
    pooya1380 | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    تجربه نشان داده آینده آن طور که برنامه می ریزید پیش نمی رود چه کسی ۳۰ سال پیش فکر میکرد وسیله ی می آید که با آن می توانی با آدمی در آن طرف دنیا صحبت کنی و قیمتش هم کمر شکن نباشد (موبایل را می گویم اگر چه که گران شده ولی تقریبا همه دارند) ببینید کی شنیده اید یادتان باشد که ماشین های الکتریکی جای بقیه ماشین ها را نمی گیرند ببینید کی گفتم

  • pooya1380
    pooya1380 | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    بعضی ها ماسک رو اندازه خدا می پرستند و از بورس آمریکا بی خبرند در حال حاضر سهام تسلا سودش منفی است ولی به دلیل اسم تسلا و کمک های دولت ارزش سهامش هی بیشتر می شود مدیر عامل تویوتا هم این را می داند به همین دلیل واکنش نمی دهد تویوتا توانایی اقتصادی سازی خودرو ها را دارد و این را از تجربه اش به دست آورده چیزی که این دو شرکت به این زودی به آن نمی رسد تازه تسلا هم توسط ایلان ماسک تاسیس نشده گول این ها را نخورید

    • آریا
      آریا | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

      باوشه. به جاش گول تو رو میخوریم

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    ویران خودرو و سایپا رو هم دست کم نگیر...

مطالب پیشنهادی