ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه اعتباری ملل: به دنبال استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در حوزه فین‌تک هستیم

موسسه اعتباری ملل اپلیکیشن حوزه فین‌تکی خود با نام «فام» را بعد از دو سال فعالیت در مسیر تازه‌ای قرار داده و قصد دارد که با هدف جدید خود، این اپلیکیشن را به اولین برنامه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰

موسسه اعتباری ملل اپلیکیشن حوزه فین‌تکی خود با نام «فام» را بعد از دو سال فعالیت در مسیر تازه‌ای قرار داده و قصد دارد که با هدف جدید خود، این اپلیکیشن را به اولین برنامه موبایلی پرداختی با کاربردهای هوش مصنوعی تبدیل کند.

«مرتضی بکا» مدیرعامل فام و رییس هیات مدیره موسسه اعتباری ملل در نشست رونمایی رسمی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که آنها فاز هوشمندسازی این اپلیکیشن را در چند مرحله متصور شده‌اند و قصد دارند که در سه فاز اولیه، آن را به مرحله توسعه کاربردی خود برسانند: «وهله اول فرمان صوتی برای انجام کلیه امور مالی است.»

بکا به دیجیاتو گفت که هوشمند سازی اپلیکیشن فام به مرور تکمیل خواهد شد و در آینده نه چندان دور ویژگی‌های تمایز آن با سایر اپلیکیشن‌های بازار توسعه پیدا خواهد کرد. به گفته طالب اولین کارکردهای هوش مصنوعی در این اپلیکیشن به استفاده از فرامین صوتی برمی‌گردد که کار را برای همه اقشار راحت‌تر می‌سازد:

«فرمان صوتی در فام با همه گویش‌ها و لهجه‌های ایرانی سازگاری دارد و تمرکز روی کلمه اصلی است تا بتواند خدمات درست را برای مشتری انجام دهد و به مشکل نخورد. به عنوان مثال در زمان درخواست شارژ هزار تومانی، فرقی نمی‌کند که کاربر چه جمله‌ای در مورد خرید این شارژ بگوید، فقط اگر کلمه شارژ هزار تومانی با هر لهجه‌ای به گوش اپلیکیشن برسد، کاربر به سمت خریداری کردن این آیتم سوق داده خواهد شد.»

بکا فازهای بعدی توسعه هوشمند سازی فام را به دیجیاتو توضیح داد و گفت: «در فاز بعدی می‌خواهیم منوهای اپلیکیشن بر اساس رفتار مشترک تغییر پیدا کند. در واقع کمتر پیش می‌آید که فام برای دو شخص متفاوت یک منوی کاربری داشته باشد و بر اساس رفتارشناسی که اپلیکیشن از نیازهای مشتری پیدا می‌کند، منوها برای او تغییر می‌کند و جابجایی‌هایی رخ می‌دهد تا خدمات مورد نیاز مشتری، سریع‌تر انجام شود. این یک حالت شخصی سازی شده دارد که می‌تواند انجام خدمات بانکی مورد نیاز را به سریع‌ترین شکل ممکن برساند.»

بکا می‌گوید در فاز بعدی قصد دارند بر اساس همین نیازهای مشتری یک سری خدمات جدید از سوی موسسه اعتباری ملل برای مشتریان خود ایجاد کنیم و آنها را در اپلیکیشن برایشان معرفی کنیم. در واقع قصد داریم بر اساس شغل و رفتار مالی آنها خدماتی را مختص مشتریان راه‌اندازی کنیم تا بتوانند از این موارد به صورت تماما آنلاین بهره‌مند شوند.

بکا در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه امکان همکاری با سایر تیم‌های فین‌تکی برای توسعه محصول فام وجود دارد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید که آنها هیچ اعتقادی به مساله انحصار و انحصارطلبی ندارند. او دلیل این امر را بزرگ بودن و ناب بودن و البته بکر بودن صنعت فین‌تکی کشور می‌داند و در اینباره می‌گوید: «برای ایجاد فام نیز با جوانانی همکاری کردیم که خارج از موسسه اعتباری ملل بودند و الان جزوی از تیم ما هستند. در ادامه راه فام و در صورت توسعه خدماتی که روی آن عرضه می‌شود نیز پذیرای همکاری با هر تیم و استارتاپی که بتواند در راستای اهداف ما قدم بردارد هستیم. تمام جلسات و صحبت‌ها را با آنها شخصا پیش می‌بریم تا در چارچوب قوانین بانک مرکزی بتوانیم خدمات جدید و منحصر به فردی را ارائه کنیم.»

به گفته بکا صدور آنلاین کارت هدیه، همسان سازی اپلیکیشن با نیازهای کاربران روشندل، اعطای خرده وام‌ها و مواردی از این قبیل از دیگر خدماتی هستند که روی آنها تمرکز شده است.

«مهدی طالب» مدیر محصول اپلیکیشن فام نیز در نشست رونمایی رسمی از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن با اعلام اینکه آنها توانستند در کنار یک بازوی قدرتمند حوزه مالی سنتی یعنی موسسه اعتباری ملل دست به هدف‌های تازه‌ای برای اپلیکیشن خود بزنند تاکید کرد که ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن به مرور به آن اضافه خواهد شد. او به دیجیاتو می‌گوید که حضور یک بازوی قدیمی با سرمایه گذاری مناسب برای اهداف آنها ضروری بوده است: «قصد ایجاد خط اعتباری برای این اپلیکیشن داشتیم تا بتوان با آن اقداماتی نظیر صدور آنلاین کارت هدیه تا سقف پنجاه میلیون تومان را انجام داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی