ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پلتفرم «ترای‌آل» رونمایی شد؛ اولین اتاق پرو آنلاین

مراسم رونمایی از پلتفرم ترای‌آل به عنوان اولین اتاق پرو آنلاین لباس ‌هم‌زمان در 12 کشور دنیا برگزار شد. روسای اتاق بازرگانی مشترک ایران و استرالیا، ترکیه و امارات، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

مراسم رونمایی از پلتفرم ترای‌آل به عنوان اولین اتاق پرو آنلاین لباس ‌هم‌زمان در 12 کشور دنیا برگزار شد. روسای اتاق بازرگانی مشترک ایران و استرالیا، ترکیه و امارات، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، معاون سازمان ملی کارآفرینی و رئیس کارگروه ملی مد و پوشاک از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

این سرویس به کمک فناوری هوش مصنوعی و تلفیق آن با عکاسی رئال برای کمک به فروشندگان و خریداران پوشاک توسعه داده شده است که نیاز به امتحان کردن حضوری لباس را از بین می‌برد.

ارائه سرویس رایگان با کمک هوش مصنوعی

حامد اکبری، بنیان‌گذار ترای‌آل، به‌عنوان اولین سخنران توضیحاتی در خصوص این پلتفرم ارائه داد و با اشاره به رایگان بودن این سرویس برای کاربران، گفت: «بعد از چند سال تحقیق در حوزه هوش مصنوعی، این پروژه را در دستور کار خود قرار دادیم. در ابتدا نیاز به آگاهی درباره ساختار کل بدن‌های دنیا داشتیم و بایستی یک مدل کامل از آواتارهای موجود در انسان‌ها را شناسایی می‌کردیم. مرحله دوم فیت کردن لباس بدون حضور فرد بود که توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد و باید یک جسم نرم مثل پارچه لباس را روی یک جسم نرم دیگر یعنی بدن انسان تحلیل می‌کردیم که این خود نیازمند دانش قوی در حوزه هوش مصنوعی و تجربه کافی در این زمینه بود.»

او درباره راه‌اندازی این سرویس در ۱۲ کشور دنیا به صورت هم‌زمان به فراهم کردن سرویس‌های آنلاین و زیرساخت‌های حقیقی و حقوقی اشاره و ابراز امیدواری کرد که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود داشته باشد.

در ادامه مهدی وثوقی، مشاور فنی این پروژه از نیاز به دیتاهای مختلف برای هوش مصنوعی ترای‌آل سخن به میان آورد و گفت: «این پلتفرم ساختاری است که برای اولین بار تلاش می‌کند با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، فیت کردن لباس با بدن‌های مختلف را انجام دهد از همین روی نیازمند داده‌های مختلفی بوده که خوشبختانه توانستیم به دیتاهای خوبی دسترسی داشته باشیم.»

گام مثبت در زمینه کارآفرینی

در بخش دیگر این مراسم فاطمه مقیمی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران و کارآفرین برتر، به‌صورت اسکایپی مهمان برنامه بود و با اشاره به اینکه کارآفرینی یک ضرورت در دنیای امروز به‌شمار می‌رود، استارت‌آپ «ترای‌آل» را از جمله استارت‌آپ‌هایی دانست که می‌تواند در حوزه کارآفرینی پررنگ ظاهر شود.

او همچنین ارائه یک محصول پایدار را از دلایل عمده موفقیت یک استارت‌آپ دانست و گفت: «ما باید این پرسش را از خود داشته باشیم که اگر کارآفرینان بخواهند استارت‌آپی را راه‌اندازی کنند تا چه اندازه می‌توانند تاب‌آور بمانند.»

تحول در ارائه خدمات

در ادامه فرشید فرزانگان، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات، با بیان این که افکار نوآورانه که خارج از محدودیت‌ها و قیود خود نهاده است در آغاز یک کسب‌وکار می‌تواند به بلوغ فکری، آرمانی و کسب‌وکارهای نوآورانه منجر شود، گفت: «این مدل پیشرفت‌ها نه‌تنها به تولید ارزش و مزیت رقابتی منجر می‌شوند بلکه با ایجاد تحول در حالت معمول تجارت و ارزش‌آفرینی، سیری نو در روندها ایجاد می‌کند که شرکت‌های دیگر و رقبا را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.»

او در ادامه به پیشرفت فناوری تحت تاثیر شیوع کرونا اشاره کرد که ذهن‌های خلاق برای بقای کسب‌وکار خود از راهکارهای مبتکرانه‌ای رونمایی کردند که به انقلابی در ارائه خدمات یا تولید محصولات فناورانه منجر شده است.

به گفته فرزانگان کشورهای شاخص در منطقه خاورمیانه، تمرکز اصلی و اساسی مشاغل خود را بر استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان گذاشته‌اند و با کاربری اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و ریموت کنترل‌ها در مشاغل و صنایع مختلف، دسترسی و کیفیت خدمات و محصولات را هر روزه افزایش می‌دهند. در ایران نیز با وجود همه ضعف‌ها در بستر و زیرساخت‌های کسب‌وکار، شرکت‌های فناورانه با استقرار بر پلتفرم‌ها و با تخصص و تسلط در عرصه دیجیتال با ایجاد ارزش افزوده و با سرویس‌های موجود سعی در ارائه بهترین خدمات و ارائه بهترین کیفیت را دارند.

در همین راستا ترای‌آل با بهره‌گیری از نخبگان مختلف و با داشتن سابقه درخشان سعی دارد یک تجربه جدید در حوزه مد و لباس به وجود آورد.

چگونگی استفاده از پلتفرم پرو لباس آنلاین

زهرا باقربیگی، مدیر پروژه پلتفرم اتاق پرو آنلاین در ادامه مراسم به روی صحنه آمد و درباره چگونگی استفاده از این سرویس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گفته باقربیگی، کاربران برای استفاده از این سرویس بایستی اطلاعاتی از خود را در سایت ترای‌آل وارد کنند و سپس هوش مصنوعی با دریافت اطلاعات سایز و تراکم بدن کاربر، به تحلیل داده‌ها پرداخته و آواتار فرد را طراحی می‌کند و کاربر می‌تواند به صورت آنلاین، لباس‌های خود را پرو کند.

تیم نخبه‌پذیر، بازوی ترای‌آل در نوآوری

حمیدرضا مناقبی، عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و استرالیا، با بیان این که پلتفرم‌هایی نظیر ترای‌آل می‌توانند روش‌های مبتکرانه بسیار خوبی در زمینه مد و پوشاک فراهم کنند از این مراسم به عنوان مهمانی ایده‌ها یاد کرد و گفت: «ترای‌آل متشکل از یک تیم نخبه‌پذیر است و زمانی‌که یک تیم نخبه روی یک محصول تمرکز می‌کنند، می‌توان در یک فرصت محدود به بهترین نتیجه دست یافت.»

 لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک ایران و ترکیه

مهرداد سعادت دهقان، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه، به عنوان آخرین سخنران این نشست با بیان این که کشور ما حدود ۱۵ میلیارد دلار پتانسیل صادرات به کشور ترکیه را دارد ابراز تاسف کرد که تاکنون نتوانسته‌ایم از این پتانسیل بهره لازم را ببریم.

او افزود: «امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه در سال آینده این فشار به حداقل خود برسد و بتوانیم با کمک جوانان در حوزه هوش مصنوعی و کسانی که توانستند این پلتفرم را رونمایی کنند، از این پتانسیل عالی بهره‌مند گردیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی