ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کارخانه جدید باتری سازی ال جی برای همکاری بیشتر با تسلا ساخته می‌شود

ال جی با تاسیس یک کارخانه جدید در ایالات متحده یا اروپا، می‌خواهد از سال 2023 برای تسلا پک باتری بسازد. این شرکت کره‌ای در حال حاضر هم جزو تامین‌کنندگان باتری محصولات تسلا بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

ال جی با تاسیس یک کارخانه جدید در ایالات متحده یا اروپا، می‌خواهد از سال 2023 برای تسلا پک باتری بسازد. این شرکت کره‌ای در حال حاضر هم جزو تامین‌کنندگان باتری محصولات تسلا بوده و مدل‌های موجود در بازار چین، از باتری ساخت الجی سود می‌برند.

آنطور که در گزارش‌ها آمده، ال جی ماموریت تولید سلول باتری برای خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی را به کارخانه جدید خود محول خواهد کرد. این کمپانی امیدوار است تسلا یکی از مشتریان تولیدات این کارخانه باشد.

امیدواری ال جی در شرایطی است که ایلان ماسک سپتامبر گذشته از سلول‌های استوانه‌ای بزرگ 4680 رونمایی کرد. این سلول‌ها قرار است در دو کارخانه تگزاس و آلمان تولید شده و در مدل‌های آتی کمپانی مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار می‌رود با بکارگیری این سلول‌ها، هزینه ساخت کاهش یافته و به لطف بهبود عملکرد باتری، مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ افزایش پیدا کند.

نکته جالب اینکه ال جی نیز به تولید نمونه‌های اختصاصی از سلول 4680 رو آورده، اما به خاطر موانع و چالش‌های تکنولوژیک فعلا نتوانسته ظرفیت تولید را به رقم مناسبی برساند. شاید به همین خاطر است که ال جی موفق به امضای قرارداد برای تامین باتری 4680 برای تسلا نشده؛ البته به گفته ماسک، تسلا در حال مذاکره با کمپانی‌های مختلف برای تولید این نوع باتری‌ پیشرفته است که شاید یکی از آنها ال جی باشد.

یک منبع ناشناس در این رابطه به رویترز گفته:

«ال جی در نظر دارد سلول‌های 4680 را در کارخانه جدید خود در آمریکا تولید کند. آنها می‌خواهند خط تولید تازه‌ای از 4680 را برای گیگا برلین تسلا در اروپا بسازند.»

به غیر از ال جی، پاناسونیک نیز برای راه‌اندازی و تست یک خط تولید اختصاصی سلول 4680 برنامه‌ریزی کرده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خط تولید اواخر امسال بطور آزمایشی در ژاپن شروع به کار خواهد کرد.

پاناسونیک یکی از تامین‌کنندگان اصلی باتری‌ تسلا محسوب به شمار می‌رود

ال جی در کنار تامین باتری برای محصولات تسلا در چین، یک شرکت مشترک (جوینت ونچر) با جنرال موتورز هم تاسیس کرده‌است. این شرکت 2.3 میلیارد دلاری در لردزتاون اوهایو واقع شده و وظیفه تولید باتری برای خودروهای الکتریکی را بر عهده دارد. گفته می‌شود این دو کمپانی بزرگ در حال مذاکره برای ساخت دومین کارخانه تولید باتری در آمریکا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی