ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انقلاب در دپارتمان طراحی کیا؛ اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور برقی EV6 منتشر شد

نخستین تصاویر رسمی از کراس‌اوور برقی کیا EV6 منتشر شد. این تصاویر حکایت از آن دارند فلسفه طراحی کیا کاملا متحول شده و این شرکت محصولات جدید خود را با چهره‌ای بسیار متفاوت از مدل‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

نخستین تصاویر رسمی از کراس‌اوور برقی کیا EV6 منتشر شد. این تصاویر حکایت از آن دارند فلسفه طراحی کیا کاملا متحول شده و این شرکت محصولات جدید خود را با چهره‌ای بسیار متفاوت از مدل‌های کنونی راهی بازار خواهد کرد.

زبان طراحی جدید کیا «Opposites United» (به معنای اتحاد تضادها) نامگذاری شده است. این زبان طراحی بر اساس 5 فاکتور کلیدی شکل گرفته که عبارتند از:

  • بی‌پروا برای طبیعت
  •  شادی با دلیل
  • قدرت برای پیشرفت
  • تکنولوژی برای زندگی
  • تنش برای آرامش

با آنکه کیا EV6 بر مبنای پلتفرمی مشترک با هیوندای آیونیک 5 توسعه یافته، ولی از لحاظ طراحی ظاهری هیچ شباهتی با آن ندارد. در نمای روبروی این خودرو خبری از جلوپنجره معروف «پوزه ببر» نیست، المانی که از سال 2007 به امضای کیا در محصولاتش تبدیل شده بود و مدل‌های مختلف این کمپانی با آن شناخته می‌شدند.

در عوض طراحان کیا این بار با کمک قاب چراغ‌ها و LEDهای روشنایی در روز سعی کرده‌اند هویتی جدید به نام «چهره دیجیتال ببر» خلق کنند. از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری این کراس‌اوور سبز باید به مواردی مثل کاپوت کوتاه با انحنای زیاد و خطوط تیز، شیب زیاد شیشه‌های جلو و عقب، دستگیره‌های در مخفی‌شونده، خط شانه ضخیم، خط کاراکتر پایین درها، ستون C بسیار شیبدار، برجستگی زیاد درب پنجم و همچنین چراغ‌های عقب سرتاسری اشاره کرد.

محصولات برقی هیوندای کیا بر اساس پلتفرم اختصاصی E-GMP خواهند شد

در داخل کابین هم دامنه تغییرات نسبت به مدل‌های فعلی کیا گسترده است. پنل عریض موجود در پشت فرمان که تا قسمت میانی داشبورد امتداد کرده، اولین چیزی است که در نگاه نخست به تصاویر کابین جلب توجه می‌کند. این پنل میزبان نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت است.

غربیلک فرمان دو شاخه با قسمت میانی ضخیم، دیگر ویژگی خاص کابین EV6 به شمار می‌رود. این غربیلک مشابه با غربیلک سدان لوکس K8 بوده و تا حدودی محصولات جنسیس را در ذهن تداعی می‌کند.

کیا وظیفه کنترل سیستم تهویه مطبوع را به دکمه‌های لمسی محول کرده است. این دکمه‌ها هنگام تماس بازخوردی لمسی ارائه می‌کنند. به گفته کره‌ای‌ها تمامی صندلی‌های این خودرو از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

در رابطه با مشخصات فنی EV6 فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالا پیشرانه آن با آیونیک 5 مشترک خواهد بود. این خودرو تا پایان ماه مارس به طور کامل رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی