ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد خارق‌العاده چیپ M1X اپل: بالاتر از پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اپل احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی به تولید انبوه می‌رسند و انتظار می‌رود به نسخه قدرتمندتر چیپ ۵ نانومتری M1 مجهز شوند. این چیپ جدید که احتمالا M1X نام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو اپل احتمالا در نیمه دوم سال جاری میلادی به تولید انبوه می‌رسند و انتظار می‌رود به نسخه قدرتمندتر چیپ ۵ نانومتری M1 مجهز شوند. این چیپ جدید که احتمالا M1X نام دارد، ظاهرا در بخش چند هسته‌ای می‌تواند پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای دسکتاپ را شکست دهد.

اخیرا یک یوتیوبر به نام «لوک میانی» نتایج بنچمارک گیک‌بنچ این چیپ را منتشر کرده که بر اساس عملکرد چیپست‌های موجود این کمپانی تهیه شده. در صورتی که چنین برآوردهایی درست باشند، مک‌بوک‌های جدید اپل سریعترین لپ‌تاپ‌های جهان خواهند شد.

طبق نتایج، چیپ M1X اپل در بخش چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ امتیاز ۱۴ هزار را بدست آورده که بسیار بالاتر از پردازنده ۸ هسته‌ای رایزن 7 5800X شرکت AMD و ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i9-10900K است. باید به این موضوع اشاره کنیم که پیش‌بینی میانی برای چیپ M1 درست از آب درآمده بوده و شاید عملکرد واقعی M1X مشابه محاسبات این یوتیوبر باشد.

چیپ M1X اپل

اپل با چیپ M1 توانست سروصدای زیادی در دنیای پردازنده‌ها بپا کند و احتمالا در آینده نزدیک شرکت‌های مختلفی از تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM رونمایی خواهند کرد. با این حال انتظار می‌رود که نسل آینده اپل سیلیکون عملکرد بالاتری از تمام آن‌ها داشته باشد و البته انرژی کمتری هم مصرف کند.

بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده AMD Ryzen 7 5800X

طبق گزارش‌ها، چیپ M1X اپل از ۱۲ هسته بهره می‌برد که بیش از هسته‌های مورد استفاده در چیپ M1 محسوب می‌شود. همین موضوع می‌تواند قدرت مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را افزایش دهد.

بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده Core i9-10900K اینتل

انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۱ از مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو رونمایی کنند که طبق پیش‌بینی‌ها، احتمالا از نظر فروش رکورد می‌زنند. اپل احتمالا در فروردین ماه یک مراسم برگزار می‌کند که شاید در آن شاهد رونمایی از آی‌مک جدید با چیپ M1X باشیم.

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» مک‌بوک‌های جدید با لبه‌های تخت، پورت HDMI و درگاه کارت حافظه از راه می‌رسند. علاوه بر این موارد، باید منتظر درگاه شارژ مگ‌سیف هم باشیم و البته دیگر خبری از تاچ بار در این محصولات نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yas
    yas | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    عالیه
    خدا کنه ویندوری ها هم بزن سمت آرم

مطالب پیشنهادی