ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل Nearby Share احتمالا ارسال گروهی فایل‌ و فولدر را ممکن می‌کند

گوگل سال گذشته میلادی رقیب ایردراپ اپل را با نام Nearby Share معرفی کرد. حالا طبق اطلاعات جدید، باید منتظر افزودن دو قابلیت جدید به گوگل Nearby Share باشیم که ظاهرا هم اکنون در حال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

گوگل سال گذشته میلادی رقیب ایردراپ اپل را با نام Nearby Share معرفی کرد. حالا طبق اطلاعات جدید، باید منتظر افزودن دو قابلیت جدید به گوگل Nearby Share باشیم که ظاهرا هم اکنون در حال آزمایش هستند.

گوگل Nearby Share اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی آنلاین و آفلاین را ممکن می‌کند، البته برای چنین کاری نباید فاصله میان محصولات چندان زیاد باشد. علاوه بر سیستم عامل اندروید، کاربران می‌توانند از این قابلیت برای ارسال فایل به کروم‌بوک‌ها هم استفاده کنند. با این وجود، Nearby Share برخلاف ایردراپ شرکت اپل قابلیت‌های زیادی ندارد.

حالا ظاهرا گوگل برای افزایش کارایی Nearby Share، روی دو ویژگی جدید کار می‌کند که یکی از آن‌ها، پشتیبانی از ارسال گروهی فایل‌ها است. به بیان ساده، شما می‌توانید فایل‌ها را برای چندین کاربر بفرستید.

طبق اطلاعات جدید، کاربر می‌تواند بطور همزمان فایل‌ها را برای ۴ نفر ارسال کند. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و می‌توان در مدت کوتاه‌تری چندین فایل را برای افراد فرستاد.

گوگل Nearby share

ویژگی دیگری که احتمالا به گوگل Nearby Share اضافه می‌شود، امکان ارسال تمام فولدر به کاربران متصل است. با این قابلیت دیگر نیازی به انتخاب چندین فایل نخواهید داشت و خود فولدر را می‌توانید برای دیگران بفرستید.

انتظار می‌رود این قابلیت‌ها در روزهای آینده از طریق یک بروزرسانی پلی استور به Nearby Share اضافه شوند. احتمالا دستگاه‌های قدیمی هم از ویژگی‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

اگرچه Nearby Share رقیب ایردراپ محسوب می‌شود، اما از چندین ویژگی نماینده اپل محروم است. بنابراین گوگل همچنان باید روی این سرویس کار کند تا بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. علاوه بر اپل، گوگل باید با چندین اپ دیگر هم رقابت کند، بنابراین افزودن قابلیت‌های جدید ضروری به نظر می‌رسد.

Nearby Share مانند ایردراپ اپل، بطور پیش فرض روی تمام دستگاه‌های اندرویدی فعال نیست و برای فعالسازی آن کاربران باید به تنظیمات مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی