ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا RAV4 5D Mountain Rescue معرفی شد؛ یک خودروی همه‌کاره برای تیم‌های نجات

تویوتا از یک شاسی‌بلند مفهومی جان‌سخت رونمایی کرد. این خودرو با همکاری بخش تولید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کمپانی تویوتا که از آن با عنوان Toyota Industries یاد می‌شود، توسعه پیدا کرده و 5D Mountain Rescue ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

تویوتا از یک شاسی‌بلند مفهومی جان‌سخت رونمایی کرد. این خودرو با همکاری بخش تولید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کمپانی تویوتا که از آن با عنوان Toyota Industries یاد می‌شود، توسعه پیدا کرده و 5D Mountain Rescue (به معنای تیم نجات کوهستان) نام دارد.

تازه‌ترین کانسپت تویوتا در حقیقت همان مدل محبوب و پرطرفدار RAV4 است که برای تردد در مسیرهای ناهموار و امدادرسانی در مناطق کوهستانی ارتقا یافته است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم این کانسپت قبلا در نمایشگاه خودروی توکیو اتو سالن 2020 در قالب مفهومی دیگری به نام Adventure Gear رونمایی شده بود. ذکر این نکته ضروری است مفهومی Adventure Gear فاقد تجهیزات امدادرسانی بود.

کانسپت تویوتا Mountain Rescue در نمایشگاه Toyama Prefecture در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه در یک منطقه کوهستانی واقع در سواحل غربی ژاپن برگزار می‌شود و با توجه به بارش برف زیاد امسال در این منطقه، 5D Mountain Rescue می‌تواند توانمندی‌های خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

از ویژگی‌های ظاهری تویوتا 5D Mountain Rescue باید به مواردی مثل تایرهای آفرود، سپرهای مقاوم، ضربه‌گیرها و محافظ‌های پلاستیکی در قسمت‌های مختلف، نورافکن‌ها و برچسب‌های متعدد اشاره کرد.

با توجه به اینکه این خودرو برای تیم‌های امدادی طراحی شده، در قسمت بار آن انواع ابزارها و لوازم پرکاربرد در عملیات نجات تعبیه شده است. کلاه محافظت از سر، طناب و سورتمه مخصوص حمل مصدوم برخی از این لوازم هستند.

به غیر موارد فوق، این خودرو به تجهیزات دیگری مثل چند اسپیکر و دوربین، چراغ قوه، سنسور لایدار برای اندازه‌گیری مسافت، تقویت‌کننده وای‌فای و پورت‌های متعدد USB نیز مجهز است. برخی از این تجهیزات جداشدنی و قابل حمل طراحی شده‌اند تا کار تیم نجات حین عملیات راحت باشد.

RAV4 5D Mountain Rescue یک پهپاد کوچک هم دارد؛ این پهپاد از طریق تلفن همراه هوشمند کنترل شده و می‌تواند حرکات افراد و خودروهای موجود در اطراف را تشخیص دهد.

آنطور که در گزارش‌ها آمده، کانسپت تویوتا 5D Mountain Rescue از تکنولوژی واقعیت افزوده نیز سود می‌برد. این تکنولوژی در شرایط بد جوی به کمک راننده آمده و در هدایت خودرو او را یاری می‌کند.

ناگفته نماند RAV4 Mountain Rescue قرار بود ماه ژانویه و در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2021 رونمایی شود، اما با لغو این نمایشگاه به خاطر شیوع کرونا، تویوتا تصمیم گرفت آن را در نمایشگاه Toyama Prefecture پرده‌برداری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    این پهپادش جالب بود

  • GT
    GT | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    چه پیشرفتی?

مطالب پیشنهادی