ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی می ۱۱ در کالبدشکافی iFixit امتیاز تعمیرپذیری بالاتری از گلکسی S21 اولترا گرفت

شیائومی چندین هفته پیش از نسخه مخصوص بازار چین و همچنین مدل جهانی گوشی می ۱۱ رونمایی کرد. حالا iFixit شیائومی می ۱۱ را کالبدشکافی کرده و امتیاز تعمیرپذیری تقریبا پایینی به آن داده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۵

شیائومی چندین هفته پیش از نسخه مخصوص بازار چین و همچنین مدل جهانی گوشی می ۱۱ رونمایی کرد. حالا iFixit شیائومی می ۱۱ را کالبدشکافی کرده و امتیاز تعمیرپذیری تقریبا پایینی به آن داده است.

به گفته iFixit، باز کردن شیائومی می ۱۱ در مقایسه با سایر گوشی‌های مجهز به پنل‌های شیشه‌ای و فریم فلزی راحت‌تر است. پنل پشتی با کمی گرما و تلاش باز می‌شود و نمایشگر هم بدون درگیری زیادی، در نهایت تسلیم می‌شود. دلیل چنین موضوعی، محافظت کمتر از دستگاه به علت عدم پشتیبانی از استاندارد IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

شیائومی می ۱۱

درون این گوشی هوشمند قطعات زیادی برای پشتیبانی از تمام ویژگی‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، وجود دارد. متاسفانه چنین موضوعی جداسازی قطعات را به کاری سخت تبدیل می‌کند، مخصوصا این اینکه نمی‌توان به راحتی به کابل‌ها و کانکتورها دسترسی پیدا کرد.

برخی از اجزای درونی شیائومی می ۱۱ در حالی که باید بطور ماژولار طراحی شده باشند، روی مدار لحیم شده‌اند. برای مثال می‌توان به پورت USB-C اشاره کرد که بیشتر از سایر قطعات مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.

با وجود چنین مشکلاتی، این دستگاه چندین نکته مثبت هم دارد. برای مثال باتری با زبانه‌های کششی همراه است و اینکه می‌توان نمایشگر را جدا از باتری، جدا کرد. اگرچه بسیاری از قطعات ماژولار هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را جدا کرد، اما برخی از آن‌ها مانند اسکنر اثر انگشت چنین ویژگی ندارند. برای جداسازی این سنسور، ابتدا باید نمایشگر را جدا کرد که ریسک‌های مخصوص به خودش را دارد.

در نهایت iFixit به این پرچمدار چینی امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ داده که یک امتیاز بالاتر از گلکسی S21 اولترا گران‌قیمت محسوب می‌شود. اگرچه این امتیاز به معنای تعمیر راحت می ۱۱ نیست، اما به علت قیمت پایین‌تر اگر با مشکل مواجه شود، می‌توان با هزینه کمتری دوباره آن را تهیه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی