ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میلیاردرهای دنیای فناوری در دوران کرونا ۳۶۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده‌اند

همه‌گیری ویروس کرونا شاید برای خیلی‌ها دردسرساز بوده باشد، ولی برای میلیاردرهای آمریکایی سود زیادی به همراه داشته و بر ثروت آن‌ها اندوخته است، چون ۹ چهره بزرگ دنیای فناوری از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

همه‌گیری ویروس کرونا شاید برای خیلی‌ها دردسرساز بوده باشد، ولی برای میلیاردرهای آمریکایی سود زیادی به همراه داشته و بر ثروت آن‌ها اندوخته است، چون ۹ چهره بزرگ دنیای فناوری از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون مجموعا بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

«جف بزوس» موسس آمازون به عنوان ثروتمندترین انسان دنیا در سال گذشته توسط «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا به چالش کشیده شد. ثروت ماسک در یک سال اخیر پنج برابر شده و سهام تسلا هم ۵۴۷ درصد رشد داشته است. ثروت «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت، و موسسان گوگل یعنی «لری پیج» و «سرگی برین» هم مجموعا ۶۵ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کردند.

ارزش بازار اپل در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲ تریلیون دلار گذشت و این اتفاق «تیم کوک» مدیرعامل اپل را وارد باشگاه میلیاردرها کرد. کاربران در دوران همه‌گیری به خاطر قرنطینه اکثر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده‌اند، بنابراین آمازون یکی از اصلی‌ترین برندگان این دوره بوده است.

با حرکت شرکت‌ها به سمت مدل دورکاری کارمندان وابستگی بیشتری به سرویس‌های ابری پیدا کردند و فضاهای ذخیره‌سازی بیشتری از شرکت‌هایی مثل گوگل، فیسبوک و مایکروسافت خریداری شد. گوگل و فیسبوک همچنین از گرایش بیشتر به سمت بازاریابی آنلاین منفعت زیادی بردند. این دو شرکت ابزارهای ارتباطی زیادی مثل Google Classroom و واتس‌اپ را هم داشتند که در دوره همه‌گیری کاربران زیادی پیدا کردند.

ماسک، بزوس و زاکربرگ تنها میلیاردرهایی نبودند که به ثروتشان افزوده شد. به گزارش Yahoo Finance، ثروت «لری الیسون» عضو هیئت مدیره و مدیر ارشد فناوری شرکت اوراکل پارسال از ۵۹ به ۹۰.۳ میلیارد دلار رسید. ثروت «مایکل دل» مدیرعامل شرکت دل نیز در همین بازه زمانی از ۲۲.۹ به ۴۴.۴ میلیارد دلار افزایش یافت.

این افزایش چشمگیر دارایی‌های شخصی در تضاد مستقیم با وضعیت میلیون‌ها شهروند آمریکایی است که در یک سال اخیر با مشکلات اقتصادی و شغلی زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند. به نظر هم نمی‌رسد که این شکاف گسترده میان ثروت مردم عادی و مدیران شرکت‌های بزرگ به این زودی‌ها کوچک‌تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    نوش جونشون

  • Uncle_STULIN
    Uncle_STULIN | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    بدبختیش اینجاست که قشر های ضعیف جوامع توی دنیا به همون مقدار فقیر تر شدن

  • jetsky_hybrid
    jetsky_hybrid | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    بنیانگذاران کرونا 1.بیل گیتس 2. جف بزوس 3. ایلان ماسک
    آری کرونا برای رونق بازار خفته ی دیجیتال آوردن الانه برنامه بازار ابزار تسلیحات جاشو داده به دنیای دیجیتالیز کردن (خیلی منتظر بودن که بازار سخت افزار و نرم افزار و میان افزار و تبلیغات سرحال بیاد ولی دیدن مردم دنیا حرف گوش نمیکنن پس کرونا میشه همون نمونه جهش یافته آزمایشگاهی و با برنامه، طرحی که بیل گیتس در افریقا پیاده کرد..
    نمی بینید بیل گیس بلبل زبونی میکنه چون هار شدن از ثروت و قتل عام مردم خواب، از همه چی بی خبر

    • realtime
      realtime | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

      دوستان من اطراف تهران رو گشتم،همه ساقی ها ارتباطشون با ایشون رو تکذیب کردند و گفتن جنسی با این درجه توهم عرضه نمی کنند.

  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    دنیا برای بهتر شدن به سیستم بهتری از سرمایه داری نیاز داره
    هرچند هنوز پیدا نشده

    • Uncle_STULIN
      Uncle_STULIN | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

      چرا پیدا نشده ؟ حتا به نحوی داره اجرا میشه (توی کشور های اسکاندیناوی اللخلوص سوئد)؛ اسمی روش نمی تونم بذارم ولی یک چیزی بین سرمایه داری و کومونیست هست، در واقع (اگه دوستان نیان به من حمله نکنن) حکومت اسلامی هست، در واقع اگر با مقداری دقت (دقت خیلی کم) به حکومت امام علی نگاه کنید می بینید که دقیقاً خیلی ساده شده این حکومتی هست که میگم.

      البته خب یک مقداریش در حکومت اون کشور هایی که گفتم استفاده شده

      در واقع این نوع حکومت حکومت جمهوری اسلامی ایران هم هست (البته روی کاغذ) در واقع قرار بوده باشه چونکه در زمان حال اجرا نمیشه

      • Hitchhiker
        Hitchhiker | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

        سوئد و نروژ و این دست کشورها برای زندگی آرام و بی دغدغه کشورهای خوبی اند ولی کشور ایده آل برای استارت آپ و عملی کردن ایده ها آمریکا هست
        خیلی از ایده های انقلابی تو این کشور متولد شدن و صنعت هم برای حفظ کردن رشدش به مولفه های بازار آزاد و سرمایه داری نیاز داره
        منتهی قسمت ناعادلانه اش اینجاست که مثلا یه مهندس گوگل که کلی زحمت کشیده و الان تو یوتوب کار می کنه درآمدش از یه یوتویبر کمتر

      • realtime
        realtime | ۱ فروردین ۱۴۰۰

        هر حکومتی که درست مدیریت کنه اسلامی نیست.سریع وصلش نکن.

مطالب پیشنهادی