ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالا ۱۰ هزار نفر در فیسبوک روی توسعه دستگاه‌های AR و VR کار می‌کنند

تقریبا یک پنجم مهندسان فعلی فیسبوک در بخش Reality Labs این شرکت مشغول به کار هستند. این افراد در تلاش‌اند تا فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در قالب‌های کارآمد و جذاب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

تقریبا یک پنجم مهندسان فعلی فیسبوک در بخش Reality Labs این شرکت مشغول به کار هستند. این افراد در تلاش‌اند تا فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در قالب‌های کارآمد و جذاب برای محصولات آکیولس آماده کنند. ظاهرا فیسبوک بخش بزرگی از دنیای آینده را متعلق به این فناوری‌ها می‌داند.

شرکت Statista در ابتدای سال ۲۰۲۱ گفته بود که فیسبوک مجموعا ۵۸٫۶۰۴ کارمند دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ فقط ۱۸ هزار کارمند داشت. حالا گزارش جدید The Information حاکی از آن است که ۱۰ هزار نفر فقط در بخش توسعه فناوری‌های VR و AR این شرکت مشغول به کارند. به عبارت دیگر، در حال حاضر ۲۰ درصد نیروی کار فیسبوک در این حوزه به کار گرفته شده‌اند.

اختصاص این تعداد بالا از کارمندان در زمینه AR/VR به معنای سرمایه‌گذاری همه جانبه فیسبوک روی آکیولس است. اگر این گزارش درست باشد، انتظار داریم که فیسبوک به‌زودی اکوسیستم آکیولس را با دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای جدیدی به‌روز کند.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک اخیرا در مصاحبه‌ای با همین خبرگزاری اعلام کرده که AR/VR اتفاق بزرگ بعدی دنیای فناوری خواهد بود. او می‌گوید:

«فکر می‌کنم منطقی باشد که ما سرمایه‌گذاری عظیمی برای کمک به شکل‌گیری آن چیزی داشته باشیم که فکر می‌کنم پلتفرم پردازشی بزرگ بعدی خواهد بود: ترکیبی از واقعیت افزوده و مجازی. باید مطمئن شویم که این فناوری اساسا بر مبنای حضور مردم در کنار یکدیگر و گرد هم آمدن توسعه می‌یابد.»

خبرگزاری The Information می‌گوید فعالیت‌های کنونی فیسبوک بخشی از یک استراتژی دفاعی بسیار بزرگ‌تر است. این شرکت در سال‌های اخیر به دنبال ساخت سخت‌افزارهای مصرفی خود بوده تا وابستگی کمتری به اپل و گوگل داشته باشد. فراموش نکنیم که این دو شرکت مالک بزرگ‌ترین سیستم عامل‌های موبایلی دنیا هستند.

فیسبوک آکیولس را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۲ میلیارد دلار خرید. سه سال بعد، بخش آکیولس VR در فیسبوک بیش از ۱۰۰۰ کارمند داشت. این شرکت حالا آکیولس کوئست ۲ را با قیمت ۲۹۹ در بازار دارد که پنج برابر بیشتر از نسخه‌های قبلی با استقبال کاربران مواجه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی