ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند در یک قدمی ممنوع کردن فعالیت‌ در حوزه رمزارزها؛ تصمیم نهایی چه خواهد بود؟

در شرایطی که دنیا روی خوشی به رمزارزها نشان می‌دهد و نه تنها اشخاص حقیقی بلکه شرکت‌های بزرگ جهان با پذیرش بیشتری نسبت به قبل در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، هند نخستین کشوری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

در شرایطی که دنیا روی خوشی به رمزارزها نشان می‌دهد و نه تنها اشخاص حقیقی بلکه شرکت‌های بزرگ جهان با پذیرش بیشتری نسبت به قبل در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، هند نخستین کشوری است که به صورت جدی در حال بررسی ممنوع کردن هر گونه فعالیتی در حوزه ارزهای دیجیتالی است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت هند لایحه پیشنهادی برای تصویب قانون جدیدی علیه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال ارائه داده است که یکی از سخت گیرانه‌ترین سیاست‌هایی است که علیه رمزارزها در جهان در پیش گرفته شده است و کلیه فعالیتهای مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال از استخراج، انتقال دارایی در قالب رمزارزها یا ترید کردن را فعالیتی مجرمانه و غیر قانونی در نظر گرفته و برای خاطیان جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

سرمایه گذاران و فعالان این حوزه در هند به شدت نگران تصمیم دولت هند در مورد ارزهای دیجیتال هستند و امیدوارند مقامات دولتی در بازار پررونق فعلی مانع کسب و کار آنها نشوند. البته در لایحه موجود به این موضوع اشاره شده که در لایحه پیشنهادی حداکثر شش ماه به فعالان این حوزه زمان داده می‌شود تا دارایی‌های خود را از قالب رمزارز خارج و فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

بعد از گذشت این بازه زمانی، طبق دستور دولت، همه فعالیت‌ها غیرقانونی و مجرمانه تلقی خواهد شد. اگر لایحه به تصویب برسد، هند نخستین کشوری خواهد بود که چنین تصمیمی در حوزه ارزهای دیجیتال گرفته است و فعالیت در این حوزه را غیرقانونی می‌داند.

این خبر در حالی در مورد سیاست‌های هند در مقابل ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود که اواسط اسفندماه وزیر اقتصاد هند اعلام کرد که هیچ گونه محدودیتی متوجه فعالیت در حوزه رمزارزها نخواهد بود و به صورت شفاف در مصاحبه مطبوعاتی خود چنین حرف و حدیث‌هایی را در مورد تصمیم دولت هند برای ممنوع کردن فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال اغراق آمیز شمرد.

ممنوعیت فعالیت در این حوزه باعث انتقادهای شدیدی از سوی فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده و حرکت نکردن دولت هند با موج‌های جهانی را محکوم کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

    هند چین دومه،آمریکا باید حواسش باشه دهن اینو الکی پره عسل نکنه.

مطالب پیشنهادی