ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ابرخودروی آلبانیایی با 1800 اسب بخار قدرت و سرعتی بیش از 500 کیلومتر معرفی خواهد شد

کمپانی آلبانیایی Arrera Automobili که پیشتر با انتشار طرح‌های اولیه از یک سوپر اتومبیل 850 اسب بخاری نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، این بار ادعای بزرگ‌تری مطرح کرده و از تولید یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳

کمپانی آلبانیایی Arrera Automobili که پیشتر با انتشار طرح‌های اولیه از یک سوپر اتومبیل 850 اسب بخاری نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، این بار ادعای بزرگ‌تری مطرح کرده و از تولید یک ابرخودروی 1800 اسب بخاری در آینده نزدیک خبر داده است. این ابرخودرو SD+ نام دارد و نسخه واقعی آن سال آینده رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر SD+ در مرحله رندرینگ (طرح کامپیوتری) قرار دارد. این ابرخودرو توسط Qendrim Thaqi طراحی شده و بدنه‌ای عمدتا از جنس فیبر کربن خواهد داشت.

وی می‌گوید در خلق SD+، از خودروهای فرمول یک الهام گرفته و تمامی اجزا نقشی مثبت در بهبود ایرودینامیک خودرو ایفا می‌کنند.

نیروبخش این ابرخودروی آلبانیایی، یک موتور 7 لیتری V8 با پیستون‌های 90 درجه است. این موتور با سوخت معمولی، توانایی تولید 1800 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور را دارد.

با احتساب وزن 1230 کیلوگرمی، باید گفت SD+ از نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

با توجه به مشخصات خیره‌کننده‌ای که SD+ دارد، Arrera Automobili ادعا می‌کند رکورد سریع‌ترین خودروی دنیا را براحتی خواهد شکست.

شاید نامی هم که برای این ابرخودرو انتخاب شده، ریشه در همین مساله دارد. به گفته سازنده حرف S از اسکندربیگ که یک سردار نظامی بود، اقتباس شده است. حرف D در عددنویسی رومی نمایانگر عدد 500 است که آن هم احتمالا به سرعت 500 کیلومتر در ساعت اشاره دارد.

دراین صورت علامت + را نیز می‌توان به تلاش برای عبور از سرعت 500 کیلومتر تعبیر کرد.

قسمت عقب SD+ طوری طراحی شده که در سریع‌ترین زمان ممکن هوای گرم موتور را به بیرون و هوای تازه را به داخل هدایت می‌کند تا اجزایی مثل پمپ سوخت همواره خنک باقی بمانند.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، SD+ سال آینده در قالب مدل تولیدی پرده‌برداری خواهد شد. باید تا آن زمان منتظر ماند و دید که آمار و ارقام و ادعاهای مطرح شده از سوی این شرکت آلبانیایی تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farhot
    farhot | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    آقا این قرعه کشی پراید من نمیخواد دربیاد؟؟!!!!!!

مطالب پیشنهادی