ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک آهنگی که درباره NFT ساخته را در قالب NFT می‌فروشد [تماشا کنید]

ایلان ماسک می‌خواهد یک قطعه موسیقی الکترونیک را در قالب توکن غیر قابل معاوضه (NFT) به فروش برساند. ماسک در توییت خود توضیحات بیشتری در مورد این آهنگ نداد و فقط به نوشتن همین یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۵

ایلان ماسک می‌خواهد یک قطعه موسیقی الکترونیک را در قالب توکن غیر قابل معاوضه (NFT) به فروش برساند.

ماسک در توییت خود توضیحات بیشتری در مورد این آهنگ نداد و فقط به نوشتن همین یک جمله بسنده کرده است: «می‌خواهم این آهنگ درباره NFT را به عنوان یک NFT بفروشم.» از نکات جالب توجه این کلیپ می‌توان به نمایش کلمه Hodl اشاره کرد که در بین فعالان حوزه رمزارز به معنی نگهداری و عدم فروش دارایی هاست.

ماسک یکی از حامیان بیت کوین است. مدتی قبل شرکت اتومبیل‌سازی تحت هدایت او یعنی تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و می‌خواهد آن را به عنوان یک گزینه پرداخت برای خرید اتومبیل‌های الکتریکی خود در آینده بپذیرد. از دیگر نکات جالب این کلیپ می‌توان به ظاهر شدن عبارت Never Sell یا هرگز نفروش و سگ‌های طلایی (احتمالاً اشاره به دوج کوین) اشاره کرد.

در حال حاضر مشخص نیست این NFT با چه قیمتی فروخته خواهد شد، اما برای مقایسه بد نیست بدانید که Grimes، همسر ایلان ماسک، برخی آثار خود را با قیمت ۶ میلیون دلار به فروش رسانده است، بنابراین هیچ بعید این آهنگ نیز با مبلغی سرسام آور به فروش برسد.

توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها این روزها بسیار محبوب شده‌اند. چند روز پیش اثر دیجیتالی یک هنرمند در قالب یک NFT با قیمت ۶۹ میلیون دلار فروخته شد و جک دورسی، مدیرعامل توییتر اولین توییت خود را با همین فرمت به حراج گذاشته است. مدتی قبل کلیپی چند ثانیه‌ای که لبران جیمز را هنگام پرتاب توپ بسکتبال در سبد نشان می‌دهد به قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی