ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتیجه تحقیق جدید: گونه انگلیسی کرونا به طور قابل ملاحظه‌ای کشنده‌تر است

مطالعات جدید نشان می‌دهد که گونه جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا موسوم به B.1.1.7 نه تنها مسری‌تر است، بلکه در مقایسه با گونه‌های دیگر به طور قابل ملاحظه‌ای کشنده‌تر است. B.1.1.7 نخستین بار در انگلستان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مطالعات جدید نشان می‌دهد که گونه جهش یافته انگلیسی ویروس کرونا موسوم به B.1.1.7 نه تنها مسری‌تر است، بلکه در مقایسه با گونه‌های دیگر به طور قابل ملاحظه‌ای کشنده‌تر است.

B.1.1.7 نخستین بار در انگلستان شناسایی شد و حالا به بسیاری از کشورها سرایت کرده است. این گونه بسیار مسری‌تر از دیگر گونه‌های ویروس SARS-CoV2 است و اواخر سال گذشته میلادی به سرعت به گونه اصلی بیمار کننده در بریتانیا تبدیل شد.

دانشمندان تا پیش از این تحقیق نیز حدس می‌زنند که B.1.1.7 به دلیل نرخ بالای مرگ و میر کووید-۱۹ در انگلستان که در طی موج دوم شیوع ویروس اتفاق افتاد، مسری‌تر و کشنده‌تر باشد. حال تحقیق جدید محققان دانشکده بهداشت و طب حاره‌ای لندن (LSHTM) که دیروز در ژورنال Nature منتشر شده، این موضوع را تأیید می‌کند.

محققان با بررسی داده‌های ژنتیک ویروسی تقریباً ۵ هزار نفر در انگلستان که در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده بودند، دریافتند که گونه B.1.1.7 عامل دو سوم مرگ‌ها بوده است. علاوه بر این مشخص شد افرادی که با این گونه مریض شده بودند، ریسک مرگ آن‌ها ظرف ۲۸ روز از مثبت شدن جواب آزمایش، ۵۵ درصد بیشتر بوده است.

نتیجه این تحقیق با تحقیق دیگری که هفته گذشته منتشر شد، مطابقت می‌کند. این مطالعه نیز نشان داد ریسک مرگ در افرادی که به گونه B.1.1.7 مبتلا شده‌اند، ظرف ۲۸ روز از مثبت شدن آزمایش کرونا، بیشتر از افراد مبتلا به گونه‌های دیگر است.

آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در انگلستان در حال فروکش کردن است و دریافت دستکم یک دوز واکسن توسط عده زیادی از مردم، باعث شده تا امیدها برای جلوگیری از موج سوم افزایش یابد. البته وضعیت در کشورهای دیگر به خصوص آلمان، فرانسه و ایتالیا مناسب نبوده و گونه B.1.1.7 به سرعت در حال شیوع و قربانی گرفتن است.

«Nick Davies»، نویسنده اصلی مقاله از LSHTM می‌گوید: «گونه B.1.1.7 مسری‌تر است و تحقیقات ما مدارک مستحکمی ارائه می‌کند که نرخ ابتلا به گونه شدید نیز در این گونه است. کشورهایی که این گونه هنوز به آن‌ها سرایت نکرده باید به این تحقیق به عنوان یک زنگ خطر نگاه کنند.» خوشبختانه واکسن‌ها در برابر B.1.1.7 اثربخشی بالایی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی