ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها با حمله به پلتفرم Nifty Gateway، هزاران دلار توکن‌ غیرقابل معاوضه سرقت کردند

با افزایش قیمت رمزارزها در ماه‌های گذشته، توکن‌ غیرقابل معاوضه یا NFT مورد توجه زیادی قرار گرفت. حالا هکرها به یک مارکت پلیس NFT به نام «Nifty Gateway» حمله کرده‌اند و توکن‌های کاربران را به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

با افزایش قیمت رمزارزها در ماه‌های گذشته، توکن‌ غیرقابل معاوضه یا NFT مورد توجه زیادی قرار گرفت. حالا هکرها به یک مارکت پلیس NFT به نام «Nifty Gateway» حمله کرده‌اند و توکن‌های کاربران را به سرقت برده‌اند.

به گفته کاربران این مارکت پلیس، هکرها علاوه بر سرقت آثار هنری دیجیتال با ارزش هزاران دلار، از اطلاعات کارت اعتباری آن‌ها برای سرقت توکن‌های دیگر هم استفاده کرده‌اند که ارزش آن‌ها هم به هزاران دلار می‌رسد. پس از خرید، این آثار هنری دیجیتال به حساب هکرها منتقل شده‌اند.

Nifty Gateway در بیانیه‌ای اعلام کرده که برخی حساب‌های بدون احراز هویت دو مرحله‌ای هک شده‌اند و این شرکت با این کاربران در ارتباط است. با وجود چنین موضوعی، به گفته Nifty Gateway نشانه‌ای مبنی بر نفوذ به این پلتفرم وجود ندارد. به گفته این کمپانی، هکرها احتمالا از اطلاعاتی استفاده کرده‌اند که توسط سایر سرویس‌ها افشا شده‌اند:

«ما هیچ نشانه‌ای از نفوذ به پلتفرم Nifty Gateway ندیده‌ایم. تیم Nifty Gateway با شمار کمی از کاربران که تحت حمله قرار گرفته‌اند، در ارتباط است. در حال تحلیل وضعیت هستیم، با این حال ارزیابی‌های اولیه از محدود بودن حملات حکایت دارند. هیچ‌کدام از حساب‌ها با احراز هویت دو مرحله‌ای تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند و دسترسی به حساب‌ها با اعتبارنامه‌های معتبر صورت گرفته است.»

توکن‌ غیرقابل معاوضه

برخی کاربران خریدهای ۱۰ هزار دلاری با کارت اعتباری خود را گزارش کرده‌اند و تعدادی هم از سرقت NFTهای خود خبر داده‌اند.

در هفته‌های اخیر ارزش توکن‌های غیرقابل معاوضه افزایش چشمگیری پیدا کرده و شاهد فروش آن‌ها با قیمت‌های سرسام‌آوری بودیم. برای مثال اثر دیجیتالی یک هنرمند در قالب NFT با قیمت ۶۹ میلیون دلار به فروش رسید.

علاوه بر این اثر هنری، گیف میم اینترنتی Nyan Cat هم به عنوان توکن‌ غیرقابل معاوضه با قیمت ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد. در این میان مدیرعامل توییتر، جک دورسی اولین توییت خود را به عنوان یک NFT به فروش گذاشت که میلیون‌ها دلار پیشنهاد خرید دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی