ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیام‌رسان سیگنال در چین فیلتر شد

طبق چندین گزارش، کاربران در چین نمی‌توانند از پیام‌رسان سیگنال استفاده کنند، با این حال این اپلیکیشن همچنان در اپ استور اپل در این کشور وجود دارد. در حال حاضر دولت پکن بیانیه‌ای درباره مسدودیت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

طبق چندین گزارش، کاربران در چین نمی‌توانند از پیام‌رسان سیگنال استفاده کنند، با این حال این اپلیکیشن همچنان در اپ استور اپل در این کشور وجود دارد.

در حال حاضر دولت پکن بیانیه‌ای درباره مسدودیت یا بلاک کردن پیام‌رسان سیگنال در چین منتشر نکرده، اما وب‌سایت این برنامه از روز دوشنبه در این کشور از دسترس خارج شده. کاربران در چین نمی‌توانند از گوگل پلی استور استفاده کنند، اما این افراد قادر به دانلود نسخه اندرویدی این پیام‌رسان امن از سایت آن بودند. علاوه بر دولت چین، سیگنال هم واکنشی به چنین اتفاقی نشان نداده است.

طبق گفته کاربران، در حال حاضر کد تایید این پیام‌رسان هم برای آن‌ها در چین ارسال نمی‌شود. با توجه به این موضوع، افراد جدید نمی‌توانند به این اپ اضافه شوند و از آن استفاده کنند. برخی کاربران با استفاده از VPN همچنان می‌توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند. به نظر می‌رسد سیگنال همچنان در هنگ‌کنگ کارایی دارد و هنوز از دسترس کاربران این منطقه خارج نشده است.

پیام‌رسان سیگنال

میزان دانلود اپ سیگنال برای سیستم عامل iOS در چین از مرز ۵۰۰ هزار گذشته که برای کشوری با جمعیت ۱.۴ میلیارد، ناچیز است. با این وجود احتمالا رشد این پیام‌رسان باعث نگرانی مقامات چینی شده. سیگنال امنیت بالایی دارد و از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند، بنابراین نمی‌توان به راحتی روی ارتباطات آن نظارت داشت.

با اعلام خبر تغییر سیاست‌های واتس‌اپ، این پیام‌رسان امن مورد توجه زیادی قرار گرفت و میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به آن مهاجرت کردند. این مهاجرت تا جایی پیش رفت که واتس‌اپ تصمیم گرفت اعمال سیاست‌هایش جدیدش را سه ماه به تعویق بیندازد. افراد مطرحی زیادی از ایلان ماسک گرفته تا جک دورسی هم کاربران را به چنین مهاجرتی تشویق کردند.

انتظار می‌رود دولت پکن و همچنین سیگنال به‌زودی بیانیه‌ای برای این وضعیت در چین منتشر کنند تا سرنوشت این پیام‌رسان مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    دیکتاتورهای ترسو. حتی از ملت خودشون هم میترسند

  • HAMID SAED 1992
    HAMID SAED 1992 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    حکومت های دیکتاتوری فیلترش کردن

مطالب پیشنهادی